Моравски коридор имаће 78 мостова: Треба да се заштити од високих вода 


Nagradni konkurs „Najlepše želje pišu se ćirilicom“              U Srbiji danas do 17 stepeni              Gondola od danas u redovnom režimu rada              Čestitke za nove uspehe i priznanja užičkih gimnazijalaca              Sportske igre mladih od sutra u Ljuboviji              Todorović: studija je pokazala da postrojenje za prečišćavanje otpadnih voda ni na koji način ne ugrožava stanovništvo             

 
Моравски коридор имаће 78 мостова: Треба да се заштити од високих вода
Trenutno na sajtu: 627       |       Podeli:
24.11.2019 | 0 коментар(а)



За десетак дана очекује се потписивање уговора о изградњи Моравског коридора, једне од најзначајнијих саобраћајница,
Фото: РИНА

која ће повезати централну Србију, југ и запад, и коридоре 10 и 11. Тај ауто-пут регулисаће и водотоке Мораве којима пролази, али и дати нову шансу великом броју индустријских зона планираних дуж њега.

 

Идеја о путу који пролази најплоднијим долинама Јужне и Западне Мораве стара је колико и српска држава.

 

Спајањем Коридора 10 од Појата преко Ћићеваца, Сталаћа, Крушевца, Трстеника, Врњачке Бање, Краљева, стизаће се до Чачка и Коридора 11.

 

Коридор дужине 110 километара повезаће пола милиона становника. Са изградњом ауто-пута планирана је и регулација реке Мораве.

 

"Моравски коридор има додатну проблематику, то су високе воде 2018, 2019, 2016. Показало се да Моравски коридор мора да се обезбеди од високих вода. То је оно што мало повећава трошкове изградње коридора", истиче директор ЦИП-а Милутин Игњатовић за "РТС".

 

Моравски коридор би требало да буде готов до 2022. године, а вредност радова се процењује на 755 милиона евра. Стручњаци кажу да на то треба додати још 20 одсто, колико се може очекивати да ће коштати додатни радови на великом броју петљи и мостова.

 

"Пролази кроз општине Ћићевац, Варварин, Крушевац, Трстеник, Врњачку Бању, Краљево, Адрани, Мрчајевци, Чачак", каже Лалић.

 

На Моравском коридору биће 135 објеката

 

"Моравски коридор пролази долином Западне Мораве, највећим делом, долином Јужне Мораве и долином Велике Мораве, што значи да је у питању равничарски коридор. Очекује се 135 објеката, од чега 78 мостова, 24 надвожњака, 12 подвожњака", наводи пројектант трасе Радица Гороња.

 

Са изградњом овог ауто-пута без иједног тунела градиће се и савремена телекомуникациона веза, што ће знатно смањити број несрећа.

 

Само на том потезу у Србији годишње погине трећина настрадалих у саобраћајним несрећама.

 

ГЗС / Блиц

 




PODELI:










Пошаљите ову вест Вашим пријатељима!
ovde slika


moravski koridor izgradnja

Оставите коментар

Коментари који садрже псовке, увредљиве, вулгарне, шовинистичке или претеће поруке неће бити објављени. Мишљења изнешена у коментарима су приватно мишљење аутора коментара и не одржавају ставове Гласа Западне Србије.

Ваше име:
Ваш коментар:

Спам заштита:

 

Коментари посетилаца (0)

Вест нема коментара.
Будите први који ће коментарисати ову вест!


 















 


 

© Глас Западне Србије
Жупана Страцимира 9/1, Чачаk
032 347 001
redakcija@glaszapadnesrbije.rs

Импресум

Статистика сајта:
Прес: 157.403.714 посета
Тренутно на сајту: 628 посетилац(a)