Poslednji petak u novembru poznat kao „Crni petak” ove godine će se obeležiti sutra nizom sniženja koja su najavili trgovci, ali ekonomisti i predstavnici potrošača upozoravaju kupce na oprez,
jer je pitanje da li su sniženja stvarna ili su samo marketinški trik.
Redovni profesor Ekonomskog fakulteta u Beogradu Dragan Stojković je rekao Tanjugu da bi „Crni petak”, kako trgovci žele da predstave, trebalo da bude dan kada se daju veliki realni popusti da bi potrošači mogli po super cenama da kupe neku robu, ali praksa iz ranijih godina pokazala je da to baš i nije tako.
Kako objašnjava, dešava se da trgovci pred ovu akciju, koja se proširila i kao "Crna nedelja" i "Crni novembar" prvo podignu cene, pa onda daju popuste koji idu i do 80 odsto, a u stvari kupci ne dobijaju ništa od toga.
Stojković je upozorio građane da ne bi postali žrtve "lažnog popusta" prvo da uporede ponude odnosno vide cene onoga što žele da kupe i tako se uvere gde se stvarno daju popusti, a gde ih nema.
To poređenje, dodaje, danas je mnogo lakše jer može da se odradi online, a ne da se ide iz prodavnice u prodavnice.
„Crni petak je neki kažu veliki događaj, a drugi prevara. Negde trgovci to koriste da čiste zalihe, znači da ona roba koja je nekonkurentna ode i tu se stvarno daju neki veći popusti, ali negde je cilj samo da se poveća promet", rekao je profesor.
„Crni petak” označava početak praznične kupovine i za trgovce prelazak iz minusa, koji se obeležava crvenom bojom, u plus koji se označava crnom.
GZS/Tanjug