Данас се отвара аутопут "Милош Велики" 


Danas oblačno i toplo, u drugom delu dana mestimično sa kiša              Dveri predale izbornu listu za lokalne izbore u Čačku              SPC i vernici obeležavaju Veliki četvrtak             

 
Данас се отвара аутопут "Милош Велики"
Trenutno na sajtu: 392       |       Podeli:
18.08.2019 | 0 коментар(а)



Председник Србије Александар Вучић присуствоваће данас по подне отварању аутопута "Милош Велики",

на деоници од Обреновца до Љига.

Како је саопштила Служба за сарадњу са медијима председника Србије, Вучић ће у 16.30 сати на наплатној рампи Обреновац разговарати са представницима компанија који су градили ову деоницу.

У 17.10 часова, на искључењу за Уб, председник Вучић разговараће са радницима и представницима компанија које су градиле ову деоницу као и са ловцима и риболовцима из Фазанерије Уб.

На петљи Лајковац-Ваљево, у 17.50 часова, председник Србије присуствоваће представљању туристичког потенцијала који се отвара новим аутопутем и разговараће са радницима и представницима компанија које су градиле ову деоницу.

У 18.30 часова, тунел Бранчић, Вучић ће обићи Оперативни центар за управљање саобраћајем и присуствовати презентацији и дегустацији националних јела и пића са подручја повезаних аутопутем "Милош Велики".

Око 19.00 часова планиране су изјаве за медије.

У 19.30 часова, код петље Љиг, председник Србије Александар Вучић  обратиће се грађанима и том приликом означити почетак пуштања у саобраћај аутопута "Милош Велики", наведено је у саопштењу.

"Милош Велики" спреман за саобраћај

Деоница аутопута "Милош Велики" од Обреновца до Љига спремна је за саобраћај, а тај део аутопута од изузетне је важности, јер ће растеретити саобраћај на Ибарској магистрали, а значајно ће приближити Западну Србију и Београд.

"Пуштањем у саобраћај деонице аутопута од Обреновца до Љига, која води до Чачка, очекује се значајно растерећење саобраћаја на Ибарској магистрали, чиме би се и на том државном путу значајно побољшала безбедност учесника у саобраћају", рекао је раније за Танјуг Небојша Павловић, саветник министарке грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зоране Михајловић.

Траса аутопута Е-763 представља крак Трансевропске магистрале која повезује њен основни правац од Гдањска до Атине и Истанбула са Јадранским морем и луком Бар.

Нови аутопут од Обреновца до Љига дужине је 62,7 километара, а чине га деонице: Обреновац-Уб дужине 26,23 км, Уб-Лајковац дужине 12,5 км где се због лошег квалитета приликом изградње део у укупној дужини од 2,5 км морао санирати и Лајковац-Љиг дужине 23,98 км.

Тако ће са деоницом Љиг-Прељина у саобраћајној функцији бити 103,06 км Аутопута Е-763 Београд - Јужни Јадран.

"Очекујемо да ће до краја ове године бити завршена деоница Сурчин - Обреновац, а изградњом везе Сурчина са Новим Београдом као и изградњом деоница Прељина-Пожега-Бољаре биће комплетиран цео Коридор 11 кроз Србију", објаснио је Павловић за Танјуг.

Деоница Обреновац-Љиг је пројектована за брзине од 130км/х, ширине је 28,4 метра са брзом, средњом и зауставном траком и чине је 42 моста и надвожњака где је најдужи мост дугачак преко 580 метара а на њој је безбедности ради и око 200 км одбојне ограде.

"Деоница је била прилично изазовна за грађевинце, извођаче, пројектанте и нас као надзор зато што је на њој било баш захтевних делова", рекла је недавно за Танјуг Светлана Милински, шеф надзора Деонице 5 испред Коридора Србије и објаснила да деоница пролази кроз алувијум више река па је зато изграђено скоро осам милиона кубика насипа који су на неким местима високи и по 12 метара.

"Чињеница да је уграђено скоро 1,7 милиона кубика дробљеног каменог агрегата и 700.000 тона асфалта само по себи говори да је изградња била обиман грађевински захват", констатује она.

На овој деоници су и 36 плочаста пропуста, 91 цеваст пропуст, 44 регулације водотокова укупне дужине око 22 километра, петље код Уба, Лајковц и Љига, као и четири наплатне рампе.

Уграђено је преко 80 километара цевовода за одвођење атмосферских вода, као и 95 сепаратора који пречишћавају ту воду због заштите животне средине.

Тунел "Бранчић" код Љига због лоше геологије био је највећи градитељски изазов на овој деоници.

"Ово је врло важна тачка, сам објекат је дужине 960 метара, а при његовој изградњи извршен је ископ од 260.000 кубика материјала а уграђено је 92.000 кубика бетона и преко 5,5 милиона килограма арматуре", каже Светлана Милински и додаје да у свакој од цеви тунела постоји ниша за возила која су у квару као и веза између тунелских цеви у случају инцидентне ситуације.

Тунел "Бранчић" пуштање саобраћај дочекује са најсавременијом опремом која ће из новоизграђеног техничко-оперативног центра обезбедити стално праћење и управљање саобраћајем од петље Љиг до изласка из тунела.

"За то праћење постоји 13 сценарија а опрема је на врло високом технолошком нивоу", каже она и додаје да осим три редовна режима рада постоје и режими за потенцијалне инцидентне ситуације као што су застој, покварено возило, страни предмет или песак на коловозу.

Она истиче да је врло важно да се из центра лако управља режимом саобраћаја у тунелу у случају пожара, појаве дима и угљен моноксида и додаје да је та деоница под надзором 24 сата.

ГЗС/ Танјуг




PODELI:










Пошаљите ову вест Вашим пријатељима!
ovde slika


autoput saobracaj otvaranje

Оставите коментар

Коментари који садрже псовке, увредљиве, вулгарне, шовинистичке или претеће поруке неће бити објављени. Мишљења изнешена у коментарима су приватно мишљење аутора коментара и не одржавају ставове Гласа Западне Србије.

Ваше име:
Ваш коментар:

Спам заштита:

 

Коментари посетилаца (0)

Вест нема коментара.
Будите први који ће коментарисати ову вест!


 















 


 

© Глас Западне Србије
Жупана Страцимира 9/1, Чачаk
032 347 001
redakcija@glaszapadnesrbije.rs

Импресум

Статистика сајта:
Прес: 158.872.367 посета
Тренутно на сајту: 393 посетилац(a)