Момировић: Наставља се инвестирање у развој аеродрома Морава код Краљева 


U Srbiji danas temperatura do 23 stepena              U Skupštini danas konsultacije o izboru zamenika predsednika radnih tela              Novopazarski srednjoškolci najbolji u regionu              Plan rasturanja Republike Srpske!? Dodiku rade o glavi, ucene stižu i predsedniku Srbije              „Dodatna nastava” za najperspektivnije mlade fudbalere Borca              Zašto investirati u Zlatibor - 10 biznis ideja              Donacija Ženskom centru Užice              Rekonstrukcija fontane na Gradskom trgu             

 
Момировић: Наставља се инвестирање у развој аеродрома Морава код Краљева
Trenutno na sajtu: 433       |       Podeli:
24.03.2021 | 0 коментар(а)



Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Томислав Момировић изјавио је данас у парламенту да се током ове године не жели
Момировић: Наставља се инвестирање у развој аеродрома Морава код Краљева, Фото: РИНА

стати са инвестицијама у авиосаобраћај, те да ће значајна средства бити уложена у аеродромску инфраструктуру у Србији. Момировић, који пред посланицима образлаже о успостављању Заједничког европског ваздухопловног подручја, рекао је да ће се усвајањем тог акта омогућити да Директорат цивилног ваздухопловства и други надлежни органи очувају и унапреде безбедно одвијање ваздушног саобраћаја.
Министар је указао на катастрофалне податке по ваздушни саобраћај услед пандемије корона вируса, али и истакао да је Србија од 2013. до 2019. године много инвестирала у развој авио саобраћаја и постигла одличне резултате.

У том смислу, навео је да је на крају 2013. године укупан број путника на београдском аеродрому био 3,5 милиона, а на крају 2019. године шест милиона, док је "Константин Велики" у Нишу 2013. забележио укупно 21.700 путника, а 2019. чак 420.000.
Момировић је изнео податак и да се обим саобраћаја у Србији повећао са 500.000 на 750.000 авиона.

Како је рекао, доласком корона вируса број путника и прелета се рапидно смањио, свуда у свету, па је тај број на аеродрому "Никола Тесла" па за 69 одсто, а у Нишу за 63 одсто.

Он је подсетио да је Влада Србије 2018. закључила уговор о концесији са француским "Вансијем", који је тада платио 501 милион евра, док је вредност инвестиционих планова 732 милиона евра.

"Аеродром ’Никола Тесла’ ће врло брзо изгледати потпуно другачије и неће моћи да се препозна. То је била стратешка одлука која ће допринети развоју авио саобраћаја и економије Србије", рекао је Момировић.

Министар је навео и да је Ер Србија "од леша", какав је, каже, био ЈАТ, у 2019. години повећала број путника на 2,7 милиона са 1,4 милиона из 2014, а данас, у отежаним околностима, лети у 61 земљу, редовно допрема медицинску опрему у земљу, а први пут је и Србија преко свог националног авиопревозника пружала помоћ развијенијим земљама.

"У 2021. години не желимо да станемо са инвестицијама у авиосаобраћај. Сматрамо да ће ова пошаст проћи, али да не можемо статично да чекамо да се то заврши и да онда кренемо у инвестиције, већ желимо да искористимо ову прилику да инвестирамо даље у нашу аеродромску инфраструктуру", рекао је Момировић пред посланицима.

У том смислу, рекао је да су одвојена велика средства за инвестирање у аеродром у Нишу, око 18 милиона у изградњу нове зграде терминала, и обнову постојеће авио-зграде.

"Желимо да тај аеродром има милион путника, чим се корона заврши. Улагаћемо у изградњу новог торња за СМАТСА, око четири милиона евра. Предвидели смо потпуно нову опрему, возило за одлеђивање, за чишћење снега и другу опрему, око 300 мил евра. Нисмо задовољни да аеродром у Нишу изгледа као данас, то није помоћни аеродром. То ће сутра бити један важан регионални аеродром", рекао је Момировић.

Такође, навео је да су предвиђена велика средства за аеродром Росуље код Крушевца, а наставља се и инвестирање у развој аеродрома Морава код Краљева.

"Не желимо да будемо превише амбициозни, да о сваком месту правимо комерцијалне, велике аеродроме, али мали аеродром који ће сутра отворити перспективу за тај крај, то је циљ", рекао је Момировић.

Он је рекао и да су одвојена средства и за аеродром Ужице.

"Желимо да га оградимо, да са СДПР-ом направимо од њега моћан, потенцијално и карго, али и путнички мали аеродром", рекао је министар.

Он је навео да није жеља да се расипа и праве ирационални пројекти, већ се они брижљиво припремају, како би могли да се развијају, ако и када економске околности и пандемија то дозволе.

Момировић је истакао и аеродром код Требиња, у БиХ, рекавши да је предвиђена израда пројектно-техничке документације, експропријације и одређена средства за пословање.

"Пажљиво анализирамо Требиње као стратешки важан град. БиХ је више од блиске и пријатељске земље и сматрамо да је тај аеродром потребан и пажљиво ћемо инвестирати у њега", рекао је Момировић.

Пред посланицима се данас налази Предлог закона о потврђивању Одлуке ЕСАА Заједничког комитета од 31. јула 2019. године којом се замењује Анекс И Мултилатералног споразума између Европске заједнице и њених држава чланица, Албаније, БиХ, Бугарске, Хрватске, Северне Македоније, Исланда, Црне Горе, Норвешке, Румуније, Србије и Мисије привремене управе УН на Косову о успостављању Заједничког европског ваздухопловног подручја.

Момировић је навео да је законодавство у области ваздушног саобраћаја постигло највиши степен хармонизације са европским прописима.

"Предлогом закона о коме се данас расправља још једном се потврђује спремност Србије да и даље примењује највише стандарде у области цивилног ваздухопловства", рекао је министар.

Скупштина ће, каже, усвајањем закона омогућити да Директорат и остали надлежни органи очувају и унапреде сигурно и безбедно одвијање ваздушног саобраћаја.

"Регион Западног Балкана може и мора постати део заједничког ваздухопловног подручја само потпуном применом ЕУ правила. Надам се да ћете усвојити закон, јер нас он вуче напред, ка интегрисаном заједничком тржишту, а ми имамо шта да понудимо на том путу", рекао је Момировић.

Није се одустало од аеродрома Требиње због короне

Момировић је изјавио да се није одустало због ситуације са короном од изградње аеродрома у Требињу заједно са Републиком Српском и истакао да се наставља реализација тог пројекта.

Момировић је нагласио да је до тог пројекта дошло на иницијативу председника Србије Александра Вучић и да је ове године у буџету Србије издвојено 70 милиона динара за пројектно-техничку документацију и 240 милиона за експропријацију земљишта.

"Ми смо већ формирали предузеће које ради на томе. Пажљиво радимо, радимо студију изводљивости која ће нам показати какав аеродром нам је потребан тамо", навео је министар.

Додао је да инвестиција у аеродром Требиње свакако остаје део планова.

 

 

 

 

ГЗС / Танјуг




PODELI:








Пошаљите ову вест Вашим пријатељима!
ovde slika


AERODROM MORAVA INVESTIRANJE MOMIROVIC

Оставите коментар

Коментари који садрже псовке, увредљиве, вулгарне, шовинистичке или претеће поруке неће бити објављени. Мишљења изнешена у коментарима су приватно мишљење аутора коментара и не одржавају ставове Гласа Западне Србије.

Ваше име:
Ваш коментар:

Спам заштита:

 

Коментари посетилаца (0)

Вест нема коментара.
Будите први који ће коментарисати ову вест!


 















 


 

© Глас Западне Србије
Жупана Страцимира 9/1, Чачаk
032 347 001
redakcija@glaszapadnesrbije.rs

Импресум

Статистика сајта:
Прес: 155.770.296 посета
Тренутно на сајту: 433 посетилац(a)