Кинески неимари и домаћи подизвођачи раде 24 сата: Минирање тунела на најтежој деоници аутопута 


U Srbiji danas do 17 stepeni              Todorović: studija je pokazala da postrojenje za prečišćavanje otpadnih voda ni na koji način ne ugrožava stanovništvo             

 
Кинески неимари и домаћи подизвођачи раде 24 сата: Минирање тунела на најтежој деоници аутопута
Trenutno na sajtu: 482       |       Podeli:
19.11.2020 | 0 коментар(а)



Чачак - Деоница ауто-пута од Прељине до Пожеге дугачка је нешто мање од 31 километра и лаици би рекли да ће се тај део ауто-пута завршити у



кратком року и можда би то било заиста тако да се испред кинеских гратитеља није испречила планина Јелица кроз чију утробу треба прокопати тунел дуг чак три километра, преноси агенција РИНА.

Тренутно су у току радови на поддеоницама, тунелима Лаз и Муњино Брдо, који се одвијају у дневној и ноћној смени, седам дана недељно.

Шо Ђи Чанг, генерални директор пројекта на деоници Прељина - Пожега, Фото: РИНА

"Ово је јако захтевна деоница, ми смо овде свакодневно и наилазимо на пуно проблема, подземне воде, као и подземни гас. Највећи проблем предстаља слагање терена клизишта, али захваљујући нашем стручном тиму након анализе увек изнађемо техничко решење како би смо избегли материјалну штету и наставили планираном динамиком", рекао је за РИНУ, Шо Ђи Чанг генерални директор пројекта на деоници Прељина - Пожега.

Пробијање тунела "Лаз" тече планираном динамиком, комплетирани су радови на предусецима улазног и излазног портала. У току су радови на минирању, тунелском ископу и примарној облози тунела. До сада је ископано 352 метра у левој цеви и 391 метар у десној.

Фото: РИНА

Међутим, са друге стране планине Јелице на територији општине Лучани кинеским неимарима проблеме задаје тунел "Муњином брдо", који је по структури још тежи грађевински изазов. Комплетирани су радови на ископу улазног и излазног портала и заштити косина, а у току су радови на тунелском ископу и примарној облози тунела. Ископано је 153 метра у левој цеви и 60 метара у десној и отпочели су радови на бетонирању секундарне облоге у левој цеви.

"Овај тунел је доста је комплекснији него "Лаз", зато што геолошки се налази у страни планине, стабилност самог тунела је много лоша и у таквим случајевима морамо да унапред фиксирамо терен како бисмо безбедно могли ући у сам тунел и наставити са радом. ", казао је Уанг Шин Веј, главни инжењер на градњи тунела.

Уанг Ши Вејн, главни инжењер на градњи тунела, Фото: РИНА

Искусан тим стручњака "China Communications construction company" свакодневно се хвата у коштац са бројним проблемима на овој деоници, али уз помоћ Владе РС и свих надлежних институција не постоје непремостиве препреке. Изградњом ове деонице у посао су се укључиле и домаће компаније које прате динамику радова кинеског извођача.

"Наша фирма овде ради 24 часа у две смене, од 7 часова ујутру до 10 увече и после се наставља од један сат после поноћи до раних јутарњух часова. Пратимо динамику радова, колико они ископају ми им толико превеземо бетона и других ствари. Имају опасну контролу радова све је компијутерски одрађено , смесе бетона се праве у грам", казао је Жикица Јанковић, радник домаће компаније „Цемпром” Чачак.

Завршетком изградње ове деонице ауто-пута од Чачка ка Пожежи преко Лучана већ сада заинтересовани инвеститори долазе на преговоре.

"Ауто-пут створио је много боље услове за долазак страних компанија, тако смо пре шест месеци имали делагацију из Пољске, као и једна из Италије, али како радови одмичи тако су и домаће компаније заинтересован за простор и улагање у новој индустријској зони која ће се проситрати на 30 хектара из саму трасу новог ауто-пута", казао је Миливоје Доловић за РИНУ.

У плану је да деоница ауто-пута од Прељина до Пожеге буде завршена до краја следеће године, као и да ће крак ка Пожеги растеретити обилазницу око Града Чачка кроз коју дневно у сезони прође око 16.000 возила.

Изградња комплетне деонице државног пута I А реда број 2 (Е-763) смањиће саобраћајне гужве у Чачку и околини и допринеће смањењу транзитног саобраћаја који је посебно интензиван у туристичкој сезони.

РИНА / ГЗС

 

 

 

 




PODELI:










Пошаљите ову вест Вашим пријатељима!
ovde slika


kineski neimari podizvodjaci tuneli

Оставите коментар

Коментари који садрже псовке, увредљиве, вулгарне, шовинистичке или претеће поруке неће бити објављени. Мишљења изнешена у коментарима су приватно мишљење аутора коментара и не одржавају ставове Гласа Западне Србије.

Ваше име:
Ваш коментар:

Спам заштита:

 

Коментари посетилаца (0)

Вест нема коментара.
Будите први који ће коментарисати ову вест!


 















 


 

© Глас Западне Србије
Жупана Страцимира 9/1, Чачаk
032 347 001
redakcija@glaszapadnesrbije.rs

Импресум

Статистика сајта:
Прес: 157.492.715 посета
Тренутно на сајту: 482 посетилац(a)