ваздухопловство и противваздухопловна одбрана Војске Србије у последњих неколико година доживело је својеврстан препород, након дугог периода у којем је овај високоманеварски вид Војске Србије био систематски девастиран и препуштен сигурномпроЗахваљујући опремању ваздухопловима међу којима су авиони МиГ-29, савремени вишенаменски хеликоптери Ми-17 и Х-145, борбени хеликоптери Ми-35, авиони ЛАСТА, даљински пилотирани ваздухоплови ЦХ-92А, као и средства за опслуживање авијације, пилоти Ратног ваздухопловства са поносом могу да кажу да активно доприносе томе што је Република Србија, поред свог копна и акваторија, способна да сама штити суверенитет свог неба.
Фото: Министарство одбране РС
Наши противаздухопловци су набавком најмодернијег артиљериско-ракетног система ПВО средњег домета ПАНЦИР С1 и модернизацијом ракетних система у употреби, значајно повећали своје оперативне способности и гарант су сигурности и заштите нашег неба и јединица од дејстава из ваздуха.
Године неизвесности, када се доводило у питање да ли ће због неисправности, недостатка горива, гума и резервних делова ваздухоплови полетати са писти војних аеродрома, остале су само ружна сећања за пилоте и летаче Војске Србије, који данас имају вишеструко повећан број налета и све потребне услове да се професионално развијају.
Материјални статус пилота и летача у Ратном ваздухопловству директно је побољшан повећањем плата те су, примера ради, по први пут од ове године плате војних пилота изједначене са платама пилота у Министарству унутрашњих послова. Такође, утврђени су и бољи формацијски елементи за пилоте и техничаре, чиме је омогућено брже напредовање кроз службу.
Изменама Правилника о решавању стамбених питања у Министарству одбране и Војсци Србије, за професионална војна лица са звањем пилота, која испуњавају програм летачке обуке, унапређене су могућности стамбеног збрињавања.
Најсавременија летачка опрема у виду летачких комбинезона, чизама, рукавица и активног веша, као и нова пилотска капа коју су почетком 2020. године добили сви пилоти и летачи, само су неке од новина које су утицале на видна побољшања српског војног вазухопловства.
ућено је полетање и слетање на хелидром у ноћним условима.Подизању оперативних способности Ратног ваздухопловства допринео је и процес обуке и усавршавања војних пилота за авионе МиГ-29, хеликоптере Х-145 и Ми-17 у иностранству, као и школовање подофицира у обновљеној Средњој стручној војној школи, која је била укинута 2005. године.
Још један од начина којим је унапређен материјални статус припадника Ратног ваздухопловства је побољшање услова исхране за техничаре који раде на одржавању сложених средстава ратне технике и обновљено право пилота на опоравак, које дуго година нису имали. Од пре две године пилотима је омогућено да одсуство за опоравак реализују на Копаонику, уз обезбеђени ски пас.
Значајан допринос унапређењу општег стања у Ратном ваздухопловству остварен је и улагањима у изградњу нове инфраструктуре и обнављањем постојеће на војним аеродромима широм Србије.
Захваљујући мерама државног и војног руководства Ратно ваздухопловство и проривваздухопловна одбрана опремљени су новим и најсавременијим средствима наоружања и војне опреме, побољашани услови рада и стандард свих припадника, а наше Ратно ваздухопловство и противваздухопловна одбрана је снажније него икада.
ГЗС