по правилу се купује вода у малој флаши.
Уобичајена количина је пластична боца од пола литре. Да је баш овај производ најтраженији и да његова продаја најбоље "иде" свесни су произвођачи и трговци и то својски користе. Тако, ове мале флаше коштају готово исто, или чак више - од три пута већих.
Један од најпродаванијих производа на трафикама је управо "мала" вода, у класичној амбалажи од 500 милилитара, а цена је у њима чак 70 динара. Не само да су драстично слупље од истих таквих у продавницама великих трговинских ланаца, већ и једне и друге, нелогично, коштају више од троструко већих.
У већини продавница познатих трговинских ланаца који послују у Србији, пола литра "росе" кошта од 40 до 47 динара, боца од 0,33 је око 43 динара, од 0,75 литара је од 59 до 63 динара док је литар и по ове течности најисплативије - од 51 до 53 динара.
Разлика је још упадљивија код "аква виве" коју пакује "Књаз Милош". У много продавница у главном граду цена воде у амбалажи од пола литра и литар и по кошта исто - око 48 динара.
У мањим трговинама већа боца је чак за динар два јефтинија од троструко мање. Кад је газирана вода у питању, велика флаша је скупља од мале, али не три пута, већ за неколико динара.
"Јана" пакована у флашу од 0,75 кошта 50,99 динара, што је јефтиније за динар од двоструко мање.
„Ради се о договору трговаца и произвођача да злоупотребе повећану тражњу за одређеним производом и одреде цене које нису у складу са коректном пословном праксом и које нису економске”, каже Петар Богосављевић, председник Покрета за заштиту потрошача Србије.
Ова ситуација се може подвести под непоштено пословање, јер се таква мања вода најчешће узима код путовања, кад су велике врућине, да се попије лек и слично.
ГЗС/Новости