Асошијејтед Прес: Заборавите виски или коњак, нема боље од шљивовице 


Nagradni konkurs „Najlepše želje pišu se ćirilicom“              U Srbiji danas do 17 stepeni              Gondola od danas u redovnom režimu rada              Čestitke za nove uspehe i priznanja užičkih gimnazijalaca              Sportske igre mladih od sutra u Ljuboviji              Todorović: studija je pokazala da postrojenje za prečišćavanje otpadnih voda ni na koji način ne ugrožava stanovništvo             

 
Асошијејтед Прес: Заборавите виски или коњак, нема боље од шљивовице
Trenutno na sajtu: 370       |       Podeli:
17.11.2022 | 0 коментар(а)



Ово пише америчка новинска агенција „Асошијетед прес“ (АП) уз напомену да се очекује да ће овог месеца српско пиће добити признање Уједињених нација
Илустрација, фото: ГЗС

као пример важне културне традиције. Прошле године Министарство културе Републике Србије предало је Унеску захтев за номинацију шљивовице на репрезентативну листу нематеријалног културног наслеђа човечанства.

Како наводи АП очекује се да ће Унеско овог месеца одлучити да ли ће знање о припреми и употреби овог пића ставити на своју листу светске нематеријалне културне баштине.

„Шљивовица се вековима у Србији ручно израђује и конзумира, што је обичај који се преноси са генерације на генерацију за који стручњаци кажу да је постао део националног идентитета”, пише америчка агенција.

Илустрација, фото: ГЗС

Социолог Илија Маловић каже за АП да је шљивовица типично српски производ јер се добија од локално гајеног воћа, шљиве која је широко доступна, и зато што се ракија прави у породици и локалним заједницама. Према његовим речима, Срби пију шљивовицу када славе, тугују, дочекују госте и обележавају важне догађаје.

„Људи су увек скривали своје најбоље флаше за венчања, рођење детета и сахране – каже Маловић”, Шљивовица је део живота људи од почетка до краја и увек је била део идентитета овог народа..

Америчка агенција истиче да је шљивовица значајна и за српски извоз и представља домаћу туристичку атракцију, а последњих година никла су мала предузећа која производе ову и друге воћне ракије, нудећи модерну амбалажу у етно-стилу.

 

 

ГЗС/Новости




PODELI:










Пошаљите ову вест Вашим пријатељима!
ovde slika


RAKIJA UNESCO UN ASSOCIATED PRESS ASOSIJETED PRES

Оставите коментар

Коментари који садрже псовке, увредљиве, вулгарне, шовинистичке или претеће поруке неће бити објављени. Мишљења изнешена у коментарима су приватно мишљење аутора коментара и не одржавају ставове Гласа Западне Србије.

Ваше име:
Ваш коментар:

Спам заштита:

 

Коментари посетилаца (0)

Вест нема коментара.
Будите први који ће коментарисати ову вест!


 















 


 

© Глас Западне Србије
Жупана Страцимира 9/1, Чачаk
032 347 001
redakcija@glaszapadnesrbije.rs

Импресум

Статистика сајта:
Прес: 157.482.640 посета
Тренутно на сајту: 370 посетилац(a)