о укључености грађана у систем који својим примедбама и захтевима даје значајан допринос целокупном друштву и ефикаснијем функционисању јавног сектора.
Бранислав Митровић, фото принтскрин
„Главна идеја и темељ целе апликације јесте да након јављања нашем администратору наши суграђани не добију информацију ‘нисмо надлежни’ . Он мора имати информацију ко је надлежан за његов проблем, без обзира да ли је то сфера која се тиче локалне самоуправе, или не. Једном речју изражавам велико задовољство зато што је за ових четрнаест месеци велики број наших суграђана препознао систем као могућност. Занимљива је можда информација да највећи број наших суграђана користи нашу апликацију преко нашег сајта, користи имејл, смс, андроид апликацију и што ме највише радује мали број људи долази у нашу Скупштину, тиме штедећи и своје време и време нашег администратора” , рекао је председник скупштине града Ужица Бранислав Митровић у изјави за Тв 5.
Седамдесет посто решених захтева грађана потврђују оправданост једног оваквог система. Преосталих тридесет посто, по речима Митровића, су углавном захтеви за чије решавање надлежности прелазе границе локалног.
„Сам систем ‘48’ нас тера да устројимо прецизне процедуре, да се до најситнијег детаља зна у ком периоду и на који начин ће се решити постојећи проблем. Оно што ме највише радује је да се у истом дану отклањају пријављени проблеми градске топлане, јавно предузеће Биоктош, водовод, можемо да видимо велики број захтева који су решени и пре 48 часова” , додао је Митровић.
Рад јавних предузећа делом је побољшан управо кроз поменут информациони систем. Ефикасност у раду, али и сазнања о евентуалним проблемима до којих се долази у кратком року исто тако и бивају решени.
Драгољуб Костић, фото принтскрин
„Оно што смо успели да сазнамо са овим системом је нешто ново, јер смо сад могли да тачно кажемо где се највише питања поставља, а то је јавна расвета. То нас је подстакло да мало другачије размишљамо о тим уговорима које имамо са фирмама које одржавају јавну расвету, да оне брже реагују. Ако се деси нпр. да у Севојну не ради пет светиљки, да морају да дође и за три и за пет светиљки, а не да чекају да се поквари двадесетак светиљки да би се замениле” , истакао је члан Градског већа за рад јавних предузећа Драгољуб Костић.
Оно што свакако треба додати када је реч о систему ‘48’ је селекција захтева која је присутна само у случају када се дописи односе на приватне ствари, именовање у негативном контексту лица из политичког И јавног живота нашег града, јер како је јасно истакнуто систем је осмишљен тако да буде доступан грађанима који кроз примедбе и сугестије дају немерљиви допринос у бољем развоју и функционисању нашег града.
ГЗС