До Црне Горе чак 236 мостова и 59 тунела 


Nagradni konkurs „Najlepše želje pišu se ćirilicom“              U Srbiji danas do 17 stepeni              Gondola od danas u redovnom režimu rada              Čestitke za nove uspehe i priznanja užičkih gimnazijalaca              Sportske igre mladih od sutra u Ljuboviji              Todorović: studija je pokazala da postrojenje za prečišćavanje otpadnih voda ni na koji način ne ugrožava stanovništvo             

 
До Црне Горе чак 236 мостова и 59 тунела
Trenutno na sajtu: 353       |       Podeli:
09.05.2017 | 0 коментар(а)



Од 258,7 километара који, у визији путара, Београд деле од границе са Црном Гором, до сада је у саобраћај пуштено 40,4 од Љига до Прељине,

a завршена је и изградња 12,5 километара од Уба до Лајковца. У току су радови на око 67,8 километара од Сурчина до Љига. Остаје да се уговори још 147 километара, а у Влади Србије очекују да ће ускоро постићи договор са партнерима из Кине у вези са финансирањем и изградњом првог дела ове трасе. Са каквим су се градитељским подухватом ухватили у коштац путари најбоље сведочи податак да ће, када траса буде готова, грађани до црногорске границе стизати преко више од 230 мостова и кроз чак 59 тунела!

Премијер Александар Вучић је недавно изјавио да ће прва на ред доћи деоница од Прељине до Пожеге, јер су представници Министарства грађевинарства започели преговоре са две кинеске компаније. Ова траса дуга је 31 километар, а процена је да ће до изливања асфалта бити потребно нешто мање од 400 милиона евра. Премијер је изјавио да су радови веома скупи, јер би нова саобраћајница требало да прође кроз Овчарско-кабларску клисуру.

Пројекат за овај путни правац израдио је Саобраћајни институт ЦИП. Део од Прељине до Пожеге је подељен у три сектора. Од Прељине до Пријевора дуж реке Чемернице и малим делом поред Западне Мораве има 8,27 километара. На њој би, према пројекту, требало да буде изграђен тунел "Трбушани", дуг 250 метара, три надвожњака, као и мост преко Чемернице. Од Пријевора до Лучана би требало асфалтирати 15,51 километара и изградити 20 мостова који ће укупно бити дужи од три километра. Пројектована је и изградња тунела "Лаз", од 1.750 метара, петља у Паковраћу и три надвожњака. Трећа поддеоница од Лучана до Пожеге протезаће се на 7,18 километара, а на њој би требало да буде изграђено три моста, тунел дуг 2.040 метара, петља у Лучанима и мост преко реке Бјелице.

Пројектант Института ЦИП Драгослав Драгићевић, још пре неколико година је исцртао наставак ове саобраћајнице од Пожеге ка Бољарима, до границе са Црном Гором, у дужини од 107 километара. Ова траса је изузетно захтевна, а на њој је потребно изградити чак 97 мостова, који ће укупно бити дуги готово 20 километара! Осим тога, пројектован је и 51 тунел, а њихова дужина ће бити око 27 километара.

- Усвојена траса ауто-пута Пожега - Ивањица - Бољаре дуга је 107 километара и пројектована је за брзине од 100 и 120 километара на час - наводи Драгићевић. - На самом почетку трасе предвиђено је укрштање два ауто-пута, Е-763 Београд - Јужни Јадран и Е-761 Пожега - Котроман, односно граница са Републиком Српском. Осим тога, пројектоване су три денивелисане раскрснице у Ариљу, Ивањици и Дугој пољани.

Током израде пројекта било је доста полемике око трасе којом ће проћи ова саобраћајаница, али је као најповољније решење изабрана варијанта Исток 1, односно преко Ариља, Ивањице и Сјенице. Изабрана траса је за око 40 километара краћа од оне преко Златибора, а самим тим је и јефтинија за око 500 милиона евра. Драгићевић каже да је траса Источне варијанте, преко Ивањице, морала да се прилагоди ограничењу проласка поред Националног парка "Голија", који остаје нетакнут са источне стране ауто-пута.

Од Обреновца до Прељине у новембру

Министарка грађевинарства Зорана Михајловић недавно је изјавила да је планирано да у новембру буду завршене две деонице на коридору 11, Обреновац - Уб и Лајковац - Љиг. Њиховим завршетком ће бити комплетиран део ауто-пута од Обреновца до Прељине. Рок за завршетак радова на обе деонице на којима је пројектовано 30 мостова и тунел "Бранчићи" је био 30. април 2017. године.

Михајловићева је најавила да се са две кинеске компаније преговара о наставку Коридора 11, односно прве следеће деонице, Прељина - Пожега и да после тога остаје да се види за део од Пожеге до Бољара који је доста проблематичан, јер је тежак терен а радови веома скупи.

Ужице

- Ужице, као највећи град у региону западне Србије, биће повезано мрежом ауто-путева у Републици Србији - каже Драгићевић. - ЦИП је урадио Генерални пројекат са претходном студијом оправданости, ауто-пута од Пожеге преко Ужица до Котромана, на граници са Републиком Српском, који се наставља даље кроз Босну и Херцеговину преко Вишеграда до Сарајева. Траса овог ауто-пута је прошла непосредно поред Ужица и Чајетине, а само неколико километара је удаљена од Златибора, јер пролази кроз Краљеве воде.

Извор: Новости, З. Радовић




PODELI:










Пошаљите ову вест Вашим пријатељима!
ovde slika


Оставите коментар

Коментари који садрже псовке, увредљиве, вулгарне, шовинистичке или претеће поруке неће бити објављени. Мишљења изнешена у коментарима су приватно мишљење аутора коментара и не одржавају ставове Гласа Западне Србије.

Ваше име:
Ваш коментар:

Спам заштита:

 

Коментари посетилаца (0)

Вест нема коментара.
Будите први који ће коментарисати ову вест!


 















 


 

© Глас Западне Србије
Жупана Страцимира 9/1, Чачаk
032 347 001
redakcija@glaszapadnesrbije.rs

Импресум

Статистика сајта:
Прес: 157.468.274 посета
Тренутно на сајту: 354 посетилац(a)