Јоловић: Аутопут наша развојна шанса 


U Srbiji danas promenljivo vreme, temperatura do 21 stepen              Đaci u centralnoj Srbiji još danas u školama, a od sutra počinje prolećni raspust              Sutra otvaranje zatvorenog bazena u Gornjem Milanovcu              Za praznike rezervisano više od 80 odsto turističkih kapaciteta u Srbiji              Raspisani lokalni izbori 2. jun u 66 jedinica lokalne samouprave             

 
Јоловић: Аутопут наша развојна шанса
Trenutno na sajtu: 344       |       Podeli:
03.01.2017 | 0 коментар(а)



Чачак - Недостатак савремених саобраћајница, НАТО агресија и лоша приватизација успорили су привредни развој Моравичког округа и Западне Србије,

изјавио је начелник Моравичког управног округа Слободан Јоловић.

"Коридор 11 је наша велика развојна шанса. Домаћа привреда је ослонац на који треба поставити темеље наше економије", каже Јоловић у интервју за Глас западне Србије.

Да ли ће после изградње Коридора 11 саобраћајна инфраструктура Моравичког округа и западне Србије бити унапређена и у ком погледу?

- Значајно. Изградња ауто-пута од Београда до Пожеге допринеће стварању услова за бржи привредни и свеукупни економски развој читаве Западне Србије, не само Моравичког округа. Очигледно, недостатак савремених саобраћајница је утицао и на економску ситуацију на овом подручју. Завршетком деонице од Прељине до Обреновца, и изградњом преостале две на Коридору 11, од Обреновца до Сурчина и Прељине до Пожеге, као и Моравског коридора Прељина - Појате, Моравички округ ће постати боље место за живот, али и привући пажњу инвеститора. То ће подстаћи и изградњу присупних саобраћајница, државних и локалних путева.

Колико је изградња Коридора 11 у економском смислу значајна за Моравички округ? Да ли ће се то одразити на развој привреде у том крају?

- Изузетно. У значајној мери ће се повећати конкуретност кроз смањење трошкова превоза и лакшу доступност тржишту. У Моравичком округу је активно око 2.900 предузећа и 7.800 предузетничких радњи у којима свој хлеб зарађује више од 50.000 људи. На посао чека око 15.000 наших суграђана. Уз мало стрпљења и заједничких напора, изградњом аутопута, доћи ће до промене и свести да је свугде боље него овде. То ће допринети промени климе и схватања јер имамо велике неискоришћене потенцијале за улагања и свеукупни економски напредак.

Да ли изградња модерног ауто-пута може мотивисати инвеститоре да дођу и уложе капитал у Моравички округ?

- Досадашња пракса показала је да је опредељење страних инвеститора да улажу у градовима и општинама поред аутопута Нови Сад – Београд - Ниш. Изградњом Коридора 11 читав Моравички округ, део Рашког и Златиборског, постаће занимљиво подручје за страна улагања. Ово леп крај и веома богат ресурсима. Активирањем аеродрома “Морава” у Лађевцима за цивилни саобраћај као и модернизација железничког саобраћаја, представљаће додатни мотив.

Да ли очекујете да ће изградња Коридора 11 погодовати интензивнијем развоју туризма у Моравичком округу?

- Кад се заврши цела деоница аутопута од Београда до Пожеге, а надамо се да ће се то десити наредних неколико година, доћи ће до повећања прилива домаћих и страних гостију у читавој Западној Србији. Из Београда ће се брже, лакше и безбедније стизати до Златибора а повезивањем Чачка са Краљевом и Крушевцом, изградњом Моравског коридора, Београду и гостима из читаве Европе и света биће ближи и Копаоник, Врњачка Бања… Свакако, не треба занемарити ни наше потенцијале у области здравственог, бањског и планинског туризма Ивањице, Драгачева, Чачка и Горњег Милановца, Овчарско-кабларску клисуру и манастире, као и привреднотуристичке и културне манифестације, међу којима су Сабор трубача у Гучи, Нушићијада у Ивањици, Купусујада у Мрчајевцима, Сабор фрулаша у Прислоници и многе друге.

Струњаци сматрају да ће изградња Коридора 11 зауставити исељавање становништва из Моравичког округа. Такође, мишљења су да ће то поправити и демографску ситуацију у тим крајевима. Слажете ли се са тим?Овај крај обилује изузетним климатским условима, има добар географски положај и повољну климу, али су му недостајале савремене саобраћајне комуникације, као што су аутопут, аеродром и модеран железнички саобраћај. Осим тога, приликом Нато-агресије претрпели смо велике штете и разарања наших највећих предузећа (у Чачку: Слобода, Цер, Ремонт, у Лучанима МБ Наменска) која су запошљавала скоро онолико радника колико данас имамо на бироу. Изградњом аутопута, и локалне путне и друге саобраћајне инфраструцтуре, у значајној мери зауставиће исељавање становништва. Имаћемо све што поседују и развијене земље. Надам се да ће то допринети да многи из града се врате у село, да многи наши суграђани у расејању свој зарађен новац уложе у наш крај. У бизнис.  Ослонац на свој народ једино може допринети и бољој демографској ситуацији.

На изградњи Коридора 11 учествују и домаћа предузећа. Да ли је то добар начин за стицање референци и добијање других послова?

- Наравно. Морамо се одупрети притисцима кредитора да у нашој земљи раде њихова, старна, предузећа. Сваку могућност треба користити да се упошљавају и оспосонљавају домаћа, која по ничему не заостају од странаца. Кад се докажу у изградњи аутопута и других капиталних објеката у Србији задобиће поврење и других држава. А то нам много значи. Не само за новозапошљавање, већ подизање кредибилитета и угледа у свету, као и за укупан економски развој. Да потсетим, наш Енегропројект и ЦИП су гиганти познати широм света и у време бивше Југославије. Данс је то и “Унипромет” из Чачка, али и многи други.

Крајњи циљ Коридора 11 је повезивање са црногорским приморјем. Да ли је реално остваривање тог циља и ако буде достигнут колико ће то значити за привредне и саобраћајне везе између Србије и Црне Горе?

- У овом тренутку важно је да се на Коридору 11 заврши цела деоница од Београда до Пожеге. Наставак према Црној Гори за Моравички округ је од мањег значаја од изградње Моравског коридора, модернизације локалне путне мреже и покретања аеродрома за цивилни саобраћај у Лађевцима. То питање, свакако, треба решавати на међудржавном нивоу, као и повезивање са Републиком Српском преко Ужица према Вишеграду. За повезивање са Црном Гором и јачање привредно-туристичке сарадње Црне Горе са Србијом, највише треба да буде заинтересована Црна Гора. Доћиће и то једног дана на ред.

Да ли ће се изградњом Коридора 11 саобраћајна инфраструктура Србије приближити квалитету оне која постоји у развијеним земљама Европе?

- Коридори 10 и 11 представљају жилу куцавицу и кичму савремене путне мреже у Србији и региону. То је значајан напредак који нас води ка том циљу. Уверен сам да ће у овој деценији доћи до изградње још неких дуго најављиваних аутопутева који ће нас сврстати у ред европских земаља са најбољом мрежом аутопутева и путном инфраструктуром.

Економисти истичу да је развој саобраћајне инфраструктуре основни предуслов за напредак привреде. Да ли се може констатовати да је изградња Коридора 11 замајац за целокупан привредни развој Србије?

- Најважније је да ће оживети домаћа привреда. Аутопутеви у значајној мери доприносе економском напретку сваке земље. Као што сам рекао, изградњом Коридора 11 створиће се услови за потстицај привредних активности на овом подручју. Бићемо боље место за живот. Створиће се услови за свеукупан привредни раст, веће запошљавање кроз отварање нових радних места повећањем конкуретности, мањим трошковима производње. Повећаће се стандард становништва. Изградња Коридора 11 имаће велики значај за привредни развој Србије.

Глас западне Србије




PODELI:










Пошаљите ову вест Вашим пријатељима!
ovde slika


Оставите коментар

Коментари који садрже псовке, увредљиве, вулгарне, шовинистичке или претеће поруке неће бити објављени. Мишљења изнешена у коментарима су приватно мишљење аутора коментара и не одржавају ставове Гласа Западне Србије.

Ваше име:
Ваш коментар:

Спам заштита:

 

Коментари посетилаца (0)

Вест нема коментара.
Будите први који ће коментарисати ову вест!


 















 


 

© Глас Западне Србије
Жупана Страцимира 9/1, Чачаk
032 347 001
redakcija@glaszapadnesrbije.rs

Импресум

Статистика сајта:
Прес: 158.563.628 посета
Тренутно на сајту: 344 посетилац(a)