Шта мучи друмске превознике у Србији? 



 

Шта мучи друмске превознике у Србији?
13.01.2018 10:08 | 2 коментар(а)



Чачак - У Србији су све траженији професионални возачи аутобуса и камиона, а то одавно траје. Додатни проблем је
Илустрација, фото: wikimedia.org

што се све више ионако малобројних возача одлучује за рад у иностранству.
"Аутопревоз" Чачак тренутно запошљава 230 возача, а до нових тешко долази. Памти времена када је у резерви било и до њих 20. Висина зараде их најчешће одвраћа, мада се превозници жале и на већи проблем.
"Оно што је сада промењено јесте да због недостатка дозвола многи наши траспортери отварају фирме у Словенији и онда стварају огроман сифон за возаче, односно за одлазак возача и плашим се да ће та појава у наредном периоду бити све више изражена", објашњава директор "Аутопревоза" Чачак Александар Петронијевић.

То би спречила, кажу аутобуски превозници, промена закона.

"Закон каже да возач за полагање Д категорије мора две године имати Ц категорију. Законодавства ЕУ су одавно избацила ту клаузулу, наше законодавство још увек држи те две године што нам омета да директно приступимо бироу незапослених и да им понудимо стипендирања и брзи прилив нових возача", каже Петронијевић.

Да до њих тешко долазе кажу и приватни превозници.

"Имамо проблема око разних директива и којекаквим испуњавањем услова за возаче по новом закону следује СПС, односно професионална оспособљеност возача и то ће да кошта возаче, бићемо у још већем проблему. Фирме које не буду могле да нађу нове возаче мораће да распродају возни парк а то је проблем за Србију, највећи девизни прилив је из међународног транспорта робе и путника", напомиње каже председник Удружења превозника МДТ-систем Љубинко Златић.

Потражња је велика, потврђују и у НСЗ. Прошле године до посла су најбрже долазили возачи аутобуса и теретњака.

"У прошлој години је било око 2.600 пријављених потреба за запошљавањем од стране послодаваца и готово сви су и запослени. Оно што послодавцима може да смета односно да буде проблем приликом запошљавања јесте да радници не поседују неке додатне вештине. Према нашим сазнањима, то је најчешће непознавање ниједног страног језика посебно када су у питању међународне туре", истичу из НСЗ.

Српски возачи посао траже и лако га добијају у Словенији, Хрватској, Немачкој и скандинавским земљама. Тамо зарађују три пута више од просечне плате возача аутобуса у Србији која је до 60.000 динара.

Извор: РТС















Пошаљите ову вест Вашим пријатељима!
ovde slika


Оставите коментар

Коментари који садрже псовке, увредљиве, вулгарне, шовинистичке или претеће поруке неће бити објављени. Мишљења изнешена у коментарима су приватно мишљење аутора коментара и не одржавају ставове Гласа Западне Србије.

Ваше име:
Ваш коментар:

Спам заштита:

 

Коментари посетилаца (2)

  • Кербер Скот      | 15.Jan 2018.17:06 h

    Нема више ЈНА која је правила квалитетне возаче за џабака.За плакати је било гледати како су уништена средства из војних школа мотори мењачи и остали склопови све у пресеку да су то бар дали школама да деца уче.Сад нема правте иг о свом трошку прво нађите маму па нако редом,па још да буде и кондуктер.Нису овде проблем само восачи,тек ће се овде одмотава клупко ко четреспете стим што су они тада имали го народ кога сад нема.
  • Realno      | 13.Jan 2018.19:53 h

    Pa ko to trazi vozaca autobusa?! Evo ja nikako da nadjem posao!



  •  

























     


     

    © Глас Западне Србије
    Жупана Страцимира 9/1, Чачаk
    060 5000 150, 032 347 001

    Импресум

    Статистика сајта:
    Прес: 55.594.686 посета
    Тренутно на сајту: 189 посетилац(a)