Рок за избор управника зграда до краја године 


U Srbiji danas oblačno, mestimično kiša              Razlog havarije je obrušavanje zemlje, evo do kada će biti rešen problem sa vodom u Aveniji              Sutra Forum poslodavaca u Čačku, 10. maja u Gornjem Milanovcu              SNS Čačak - Čačanska opozicija ko pile u kučinama             

 
Рок за избор управника зграда до краја године
Trenutno na sajtu: 497       |       Podeli:
20.07.2017 | 0 коментар(а)



Стамбене заједнице сви грађани ће морати да пријаве у недавно оформљени Регистар стамбених

заједница при Републичког геодетском заводу, и притом именују управника зграда до краја ове године, у складу са Законом о становању и одржавању зграда који је усвојен крајем прошле године.

Да би станари једне зграде и званично формирали своју заједницу, непоходно је на првом месту да одрже конститутивну седницу стамбене заједнице, где су чланови скупштине са правом гласа власници посебних делова зграде (стана или пословних просторија), који бирају управника.

За одржавање седнице је потребан кворум од 50 одсто плус један глас од укупног броја власника, а у случају да то није могуће одржава се поновљена седница на којој је кворум једна трећина од укупног броја власника.

Следећи корак, и оно што изазива највише полемике и недоумица међу грађанима у вези са новим законом о становању је – избор управника. Упранвик може бити један од чланова скупштине стамбене заједнице, одноасно један од власника дела зграде, а да би био изгласан потребна му је већина гласова присутних чланова (50 одсто + 1 глас од укупног броја присутних власника).

Када је скупштина стамбене заједнице оформљена и управник изабран, потребно је регистровати је у року од 15 дана предајом неопходне документације.

На основу уредно достављене документације за регистрацију стамбене заједнице, Одељење за имовинско-правне и стамбене послове општине доноси решење о упису у Регистар стамбених заједница. Решење о упису конкретне стамбене заједнице објављује се на сајту Републичког геодетског завода. За преузимање решења о упису у Регистар стамбених заједница потребно је извршити уплату административне таксе на решење која износи 500,00 динара, а уплаћује се на број жиро рачуна општине.

Процедура је иста за све општине, захваљујући једниственом Регистру стамбених заједница који је формирало Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, а коме грађани могу приступити кроз нову апликацију за електронску регистрацију по једношалтерском систему.

Стамбена заједница не разликује се много од досадашњег иститута “скупштине станара”, осим у оном делу који је највише и бринуо суграђане у погледу новог закона – постојање казнених одредби.

Наиме нови Закон о становању предвиђа функцију “професионалног управника зграде” чија је обука у Првредној комори Србије у току, а након чега ће добиит лиценце и бити уврштени на јединствену листу професионалних управника.

Професионални управници биће могућност за оне стамбене зајендице које не желе или не могу да изаберу управника из редова власника, а са друге стране биће обавеза за све оне који не организују своје стамбене заједнице, не региструју их и не пријаве управнике у законском року. То практично значи да уколико не формирате стамбену заједницу и не изаберете управника до краја године, општина односно град наметнуће вам управника као привремену меру док се зграда не организује и не поступи по процедури за регистрацију.

Потребна документација за регистрацију:

- попуњен образац пријаве за регистрацију стамбене заједнице

- попуњен додатак пријави за регистрацију стамбене заједнице (само уколико се стамбена заједница формира за више улаза једне стамбене зграде)

- оригинал записника са конститутивне седнице скупштине стамбене заједнице са одлуком о избору управника (пример записника и одлуке) и оригинал записника са неуспеле седнице уколико је управник изабран на поновљеној

- оригинални примерак уплатнице административне таксе на захтев која износи 300,00 динара, а уплаћује се на број жиро рачуна општне

- очитана или фотокопирана лична карта управника стамбене заједнице

- фотокопија потврде о додељеном матичном броју и ПИБ-у скупштине станара/савета зграде (само уколико је стамбена заједница раније имала формирану скупштину станара)

- фотокопија уговора са банком о отвореном жиро рачуну скупштине станара/савета зграде (само уколико је стамбена заједница раније имала отворен рачун у банци).

 

Данас




PODELI:










Пошаљите ову вест Вашим пријатељима!
ovde slika


Оставите коментар

Коментари који садрже псовке, увредљиве, вулгарне, шовинистичке или претеће поруке неће бити објављени. Мишљења изнешена у коментарима су приватно мишљење аутора коментара и не одржавају ставове Гласа Западне Србије.

Ваше име:
Ваш коментар:

Спам заштита:

 

Коментари посетилаца (0)

Вест нема коментара.
Будите први који ће коментарисати ову вест!


 















 


 

© Глас Западне Србије
Жупана Страцимира 9/1, Чачаk
032 347 001
redakcija@glaszapadnesrbije.rs

Импресум

Статистика сајта:
Прес: 157.937.949 посета
Тренутно на сајту: 498 посетилац(a)