престижног Мишленовог гастрономског водича, као и да ће у децембру бити објављено који су ресторани у Србији добили то најпрестижније кулинарско признање.
Тиме је потврђена информација да то најпрестижније кулинарско признање стиже у Србију.
„Србија је од данас постала део Мишленове породице", рекла је Лабовић на конференцији за новинаре, којој је присуствовао и потпредседник владе и министар трговине, туризма и телекомуникација Расим Љајић.
Лабовић је најавила да ће се почетком децембра сазнати избор Мишлена када је реч о ресторанима у Београду, али и навела да то не значи да се Мишленове звездице неће проширити и на друга места у Србији.
Истакла је да је то глобално најпрестижнији гастрономски водич који поставља стандарде у гастрономији и да је присутан у свега 33 земље у свету. Немају га ни све земље чланице ЕУ, додала је Лабовић. „То потврђује да можемо да парирамо светском квалитету када је гастрономска понуда у питању", нагласила је Лабовић.
Навела је да је процена Мишлена потпуно независна, да су врло су тајновити, а инспектори анонимни. „Нико не зна који ће бити избор у Србији осим самих инспектора који ће до децембра још једном обићи дестинацију", каже Лабовић.
Она је подсетила да је у Београду већ представљен туристички водич Мишлен као први корак сарадње, а да је сада други, значјанији корак, улазак у Мишленову гастрономску селекцију за коју наводи да је значајна и да ће да допринесе позиционирању Србије као гастрономске дестинације.
Напоменула је да Мишленова обележја побољшавају комплетан имиџ дестинације у туристичком смислу јер је, каже, гарант квалитета услуге која се нуди на дестинацији. Навела је и да смо до сада имали позитивне реакције страних гостију када је у питању гастрономска понуда у Србији, као и да је гастономска понуда међу три најпозитивнија утиска које су страни туристи понели из Србије, поред природе и културно-историјског наслеђа.
Лабовић каже да је много примера показује да су читаве локалне заједнице просперирале од добијала Мишленових обележја која утичу на компленту индустрију хране и привреду уопште. „Долазак Мишлена имаће изузетно позитиван утицај на Србију и наше позиционирање као туристичке дестинације", рекла је Лабовић.
Навела је да у децембру, када буду објављени резултати, бићемо присутни на свим каналима комуникације. Лабовић каже да Мишленов сајт месечно посети 22 милиона посетилаца и да имају преко милион пратилаца на друштвеним мрежама.
Светско истраживање је, каже, показало да 88,2 одсто туриста имиџ дестинације везују за гастрономију. Лабовић је рекла да близу 20.000 ресторан има неко од обележја Мишлена, а само 17 одсто има неку од звездица што потврђује да ћемо ући у изузетну породицу када су ресторани и гастрономска понуда у питању.
Навела је да ће ТОС наставити промотивни рад када је у питању Мишлен и захвалила министру Љајићу, за кога каже да је од првог дана подржао пројекат и допринео да имамо овако добар резултат.
ГЗС/Курир