После 36 месеци напорног рада, пробијена десна цев тунела Лаз, до пробоја леве остало је нешто мање од 120 метара 


Vučić na CNN o krizi na Kosovu: Srbija želi stabilnost u regionu, ne treba nam eskalacija, treba nam mir              I prvi junski dan oblačan sa lokalnim pljuskovima              Tri dana trajala potraga za beguncem - ilegalno prešao granicu a drogu sakrio u napušten objekat kod Bistrice              Prosečne plate u zapadnoj Srbiji oko republičkog proseka: Najviša u Lučanima, najniža u Ivanjici              Od danas javni poziv za subvencije za autohtone rase              Kablarci mole ekologe da im ne ruše budućnost: Uvek smo znali šta je za nas dobro, ne treba nam vaša „briga”, već država koja će da ispravi vekovnu nepravdu prema našem kraju              Muzički festival PRiČA od 15. do 18. juna             

 




После 36 месеци напорног рада, пробијена десна цев тунела Лаз, до пробоја леве остало је нешто мање од 120 метара
22.03.2023 | 1 коментар(а)



Чачак – Тунел Лаз на ауто – путу „Милош Велики” дуг 2843 метра, један је од највећих изазова



за кинеске раднике. Његова градња кренула је у марту 2020. уз веома комликоване геолошке услове. Константно смењивање секција доброг и лошег материјала од извођача је захтевало прилагођавање различитим технологијама градње и након 36 месеци мукотрпног рада, успешно је изведен пробој десне тунелске цеви.

Фото: ГЗС

„На дужини цеви од 2665 метара имали смо разлику у спајању две цеви од само два центиметра висински и само седам центиметара положено, што се може оценити као веома прецизно и за сваку је похвалу”, казао је за ГЗС одговорни извођач за тунеле Никола Миљковић.

Ипак, за неимаре на овом пројекту нема одмора, па су преостали грађевински радови у пуном јеку.

„Тунел је пробијен у калотном делу, преостало је да се заврши мање од 100 метара опораца, са обе стране се врши ископ, настављамо са израдом темеља, хидроизолацијом и постављањем секундарне облоге тунела”, прецизирао је руководилац надзора за тунеле Блажо Дутина.

Руководилац надзора за тунеле Блажо Дутина, фото: ГЗС

Према речима инжењера Миљковића сви радови се изводе симултано како би се додатно скратило време изградње и како би се што пре ушло у другу фазу радова.

Друга фаза подразумева електромашинске радове као и опремање тунела што представља нови изазов.

„То су потпуно другачији радови са великим бројем радника, механизације и захтева хируршку прецизност, јер то су заправо вене кроз које ће функционисати све, од аутоматике, сигнализације, дојаве пожара, одводње, тако да је пред нама изузетно озбиљан посао”, истакао је Миљковић.

Одговорни извођач за тунеле Никола Миљковић, Фото: ГЗС

До пробоја леве тунелске цеви остало је нешто мање од 120 метара, па су радови убрзани а повећан је и број радника.

„Ископ се врши и са излазног и са улазног портала, тренутно смо у лапорима на излазном порталу, тај материјал је погодан за копање, дневно се врши три метра ископа, али ускоро очекујемо појаву једне раседне зоне односно прелазак на дијабазну формацију, па је очекиван спорији дневни напредак, али у сваком случају крај априла је крајњи рок за пробој ове цеви”, истакао је Дутина.

Лаз је тренутно најдужи тунел у Србији, његова градња пролазила је кроз различите фазе, а инжењери Блажо и Никола кажу да је на његовој градњи било и тешких и лепих тренутака, али да им је учешће на овом пројекту значајно променило животе и то на боље, пре свега јер су добили могућност да раде и усавршавају се у својој земљи.

фото: ГЗС

„Најтежи тренутак којег ћу се увек сећати догодио се на самом почетку ископа са излазног портала када је цела тунелска конструкција потонула буквално преко ноћи и морало је да се сруши 20 метара и да се гради из почетка”, сећа се Блажо Дутина.

А када је реч о лепим тренуцима Никола Миљковић истиче динамику посла, дружење са кинеским колегама које је изузетно коректно а као сатисфакција за рад и залагање, овај млади инжењер проглашен је од стране кинеских колега за најбољег радника 2022. године, када му је уручен и Сертификат части.

Фото: ГЗС

„Ипак, пробој најдуже цеви у Србији за мене је био посебан тренутак у животу”, закључио је Миљковић.

 

 

Глас западне Србије

 

 








Пошаљите ову вест Вашим пријатељима!
ovde slika


cacak tunel laz probijanje autoput milos veliki

Оставите коментар

Коментари који садрже псовке, увредљиве, вулгарне, шовинистичке или претеће поруке неће бити објављени. Мишљења изнешена у коментарима су приватно мишљење аутора коментара и не одржавају ставове Гласа Западне Србије.

Ваше име:
Ваш коментар:

Спам заштита:

 

Коментари посетилаца (1)

  • hejjj      | 23.Mar 2023.08:36 h

    bravoooo!!!



  •  















     


     

    © Глас Западне Србије
    Жупана Страцимира 9/1, Чачаk
    060 5000 150, 032 347 001

    Импресум

    Статистика сајта:
    Прес: 142.568.390 посета
    Тренутно на сајту: 147 посетилац(a)