организовану због низа проблема са којима се сусрећу у раду.
Председник Удружења „MDT SISTEM” из Краљева Љубинко Златић рекао је да су четири захтева разлог овог окупљања.
„Економски положај превозника, проблем граничних прелаза и царинских испостава у земљи, агенција за безбедност и испитивање возила и технички преглед. Део припада министарству финансија а део министарству унутрашњих послова”, наводи Златић додајући да је суштина да се на граничним прелазима чека по 20 и више сати, да у Европи имамо најскупље гориво, да је рефакција осам динара по литру за акцизу док је у Црној Гори то 18 динара”, истиче Златић.
Председник Удружења „MDT SISTEM” из Краљева Љубинко Златић, фото: ГЗС
„Надлежни су нам рекли да што се тиче чекања на граничним прелазима, ствар је у личним дохоцима запослених и да они неће да раде. Најбоље да и ми станемо и да не радимо, па да видимо од чега би и ове плате примали. Имамо велику конкуренцију иностраних превозника, они немају граничне прелазе из ЕУ а и гориво им је јефтинији”, каже Златић.
Проблеми су, како наводи Златић, и дужина техничких прегледа, који се раде 45 минута, за скуп возила два пута годишње то износи 30.000 динара.
„То је било значајно мање, неко је увео ове прописе не знамо како и по ком основу. Нису прихваћени наши захтеви да се смањи време. Такође имамо испитивање возила једном седмично, и до издавања решења може проћи неколико месеци. Једино ми у Европи имамо то испитивање”, закључује председник Удружења MDT SISTM и сматра да ниједан њихов захтев није нереалан.
Власник фирме „Унитраг” Ужице и члан УО „Међународног транспорта Београд” Бранко Бешевић, фото: ГЗС
Власник фирме „Унитраг” Ужице Бранко Бешевић иначе и један од оснивача и члан УО „Међународног транспорта Београд” каже да су они овде данас на истом задатку како би подигли ниво њиховог пословања.
„Већ десет фирми се угасило што због лоших услова што због мањка возача. Наш циљ је да седнемо за преговарачки сто са ресорним министарствима и да на неки начин побољшамо услове рада”, истиче Бешевић.
Он наводи да ће следећи протест бити много радикалнији, али да им то није циљ, већ да се само неко удостоји да их прими како би заједно дошли до решења.
„Нећемо ми да заустављамо саобраћај, али не знам шта би било са српском привредном ако би превозници стали са радом десет дана”, казао је Бешевић.
Власник транспортног предузећа „НН Боровић” из Ивањице Рашко Боровић такође се придружио овом протесту јер како каже, сви нешто обећавају а нико не излази са конкретним решењима проблема.
Власник транспортног предузећа „НН Боровић” из Ивањице Рашко Боровић, фото: ГЗС
„Надамо се да ће се све решити као и до сада, само не знам зашто је потребан протест да би неко пристао да разговара”, каже Боровић.
Возач Милосављевић Божидар из Чачка каже да нико не обраћа пажњу на возаче, јер и они трпе због лоших услова рада.
„Највећи проблеми су царина и границе, зато што се много чека. никога не интересује да ли имате породицу да ли вас неко чека. Обарају се цене, од прошле године су пале и за 500 евра за исте релације. Фирми има и оваквих и онаквих. Тамо где су редовне плате нема проблема са возачима, а тамо где нису и где закидају раднику, конкурс је увек отворен”, каже Милосављевић.
Иначе, Србији има преко 1.500 транспортних фирми само у међународном друмском саобраћају а незванични подаци су да је за тај број предузећа потребно 160.000 возача, што у пракси није случај. Проблем броја возача је и лимитирана дневница која износи 50 евра, док већ Словенија плаћа 100 евра.
ГЗС
Dodaj sliku
Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, šovinističke ili preteće poruke neće biti objavljeni. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne održavaju stavove Glasa Zapadne Srbije.
Župana Stracimira 9/1, Čačak
redakcija@glaszapadnesrbije.rs | cacakvideo@yahoo.com
Izdavač: Privredno društvo GZS doo Čačak.
Glavni i odgovorni urednik: Gvozden Nikolić.
Registar javnih glasila Republike Srbije broj: IN000143.
Izrada: DD Coding
© Glas Zapadne Srbije 2025. Sva prava zadržana.