Necete verovati  - velika leva
close
banner-itembanner-itembanner-itembanner-item

Јединствени музеј олдтајмера налази се у Прељини код Чачка, један аутомобил прешао невероватних милион километара

17/05/2022
image-gallery-item
Јединствени музеј олдтајмера налази се у Прељини код Чачка, фото: РИНА
Чачак – На Сајму аутомобила у Београду посебно место заузимају стари лепотани који папрено коштају.

Многи возачи гаје посебну љубав управо према олдтајмерима, а за све њих у Прељини код Чачка смештена је права посластица, јер се ту налази Музеј шкодиних аутомобила. Црвена “фелиција” кабриолет из шездесетих година прошлог века једна је од десет укупно сачуваних у целом свету и налази се у овом музеју, у свом пуном сјају, али и возном стању.

„То је био јединствен кабриолет у Европи у то време. Пронашли смо га у Чешкој и вредни мајстори су извршили комплетну рестаурацију и он је сада понос овог музеја. Има јединствен дизајн, мекани и тврди кров, а мотор од 1000 кубика тих шездесетих година био је изузетно јак”, каже за РИНУ, Брано Вељанчић испред компаније „Ауто Чачак”.

Као и већина тадашњих аутомобила шкоде су биле бензинци, возиле су се по целој Европи, а у њиховој удобности тада је уживао виши сталеж. Још један времешни лепотан који је изложен у Прељини јесте `шкода тудор`, стар скоро осам деценија.

„Свим олдтајмерима које смо пронашли, мотор је био у изузетном стању, а ентеријер одлично урађен. Скоро сви аутомобили имају кожна седишта и види се да је удобност била високо позициониран критеријум приликом производње”, рекао је Брано који је и лично радио на рестаурацији ових шкодиних возила.

У Музеју шкодиних аутомобила налази се десет возила, већина их је купљена у Чешкој, а као олдтајмери они достижу изузетно високу цену на тржишту.

„Они вреде више него поједина нова возила, у питању су десетине хиљада евра. Имали смо чак и понуду од појединих посетилаца да им продамо фелицију кабриолет, али од ових возила ништа није на продају”, изјавио је Брано и додаје да овде није крај, већ да je Музеј добиo још једно појачање.

„У питању је `шкода рапид` направљена 1938. године, који је вожен за време Другог светског рата, користили су га нацисти, а партизани су га касније отуђили. Tо je најстарији ауто који се налази овде”, наглашава Брано.

Неки аутомобили након година вожње и хиљаде километара пута остављених иза себе, заврше на отпаду или као старо гвожђе, а само ретки постају – олдтајмери. Да су шкодини аутомобили итекако издржљиви доказ је и “шкода октавиа” новије производње, која се нашла у музеју јер је прошла невероватних – милион километара.

ГЗС/РИНА

 

Podeli

facebooktwitterpinterestredditlinkedinwhatsappvibertelegrammail

Dodaj komentar

Ime i prezime
Komentar

Dodaj sliku

image-gallery
|
Dodaj linkclose
1+1=

Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, šovinističke ili preteće poruke neće biti objavljeni. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne održavaju stavove Glasa Zapadne Srbije.

desna gif velika redakcija gzs

locationŽupana Stracimira 9/1, Čačak

mailredakcija@glaszapadnesrbije.rs | cacakvideo@yahoo.com


Izdavač: Privredno društvo GZS doo Čačak.
Glavni i odgovorni urednik: Gvozden Nikolić.
Registar javnih glasila Republike Srbije broj: IN000143.


Izrada: DD Coding

© Glas Zapadne Srbije 2025. Sva prava zadržana.