Многи возачи гаје посебну љубав управо према олдтајмерима, а за све њих у Прељини код Чачка смештена је права посластица, јер се ту налази Музеј шкодиних аутомобила. Црвена “фелиција” кабриолет из шездесетих година прошлог века једна је од десет укупно сачуваних у целом свету и налази се у овом музеју, у свом пуном сјају, али и возном стању.
„То је био јединствен кабриолет у Европи у то време. Пронашли смо га у Чешкој и вредни мајстори су извршили комплетну рестаурацију и он је сада понос овог музеја. Има јединствен дизајн, мекани и тврди кров, а мотор од 1000 кубика тих шездесетих година био је изузетно јак”, каже за РИНУ, Брано Вељанчић испред компаније „Ауто Чачак”.
Као и већина тадашњих аутомобила шкоде су биле бензинци, возиле су се по целој Европи, а у њиховој удобности тада је уживао виши сталеж. Још један времешни лепотан који је изложен у Прељини јесте `шкода тудор`, стар скоро осам деценија.
„Свим олдтајмерима које смо пронашли, мотор је био у изузетном стању, а ентеријер одлично урађен. Скоро сви аутомобили имају кожна седишта и види се да је удобност била високо позициониран критеријум приликом производње”, рекао је Брано који је и лично радио на рестаурацији ових шкодиних возила.
У Музеју шкодиних аутомобила налази се десет возила, већина их је купљена у Чешкој, а као олдтајмери они достижу изузетно високу цену на тржишту.
„Они вреде више него поједина нова возила, у питању су десетине хиљада евра. Имали смо чак и понуду од појединих посетилаца да им продамо фелицију кабриолет, али од ових возила ништа није на продају”, изјавио је Брано и додаје да овде није крај, већ да je Музеј добиo још једно појачање.
„У питању је `шкода рапид` направљена 1938. године, који је вожен за време Другог светског рата, користили су га нацисти, а партизани су га касније отуђили. Tо je најстарији ауто који се налази овде”, наглашава Брано.
Неки аутомобили након година вожње и хиљаде километара пута остављених иза себе, заврше на отпаду или као старо гвожђе, а само ретки постају – олдтајмери. Да су шкодини аутомобили итекако издржљиви доказ је и “шкода октавиа” новије производње, која се нашла у музеју јер је прошла невероватних – милион километара.
ГЗС/РИНА
Dodaj sliku
Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, šovinističke ili preteće poruke neće biti objavljeni. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne održavaju stavove Glasa Zapadne Srbije.
Župana Stracimira 9/1, Čačak
redakcija@glaszapadnesrbije.rs | cacakvideo@yahoo.com
Izdavač: Privredno društvo GZS doo Čačak.
Glavni i odgovorni urednik: Gvozden Nikolić.
Registar javnih glasila Republike Srbije broj: IN000143.
Izrada: DD Coding
© Glas Zapadne Srbije 2025. Sva prava zadržana.