који са собом носи и низ обичаја који се и дан данас поштују. У скоро свим домовима приноси се жртва, тачније заклан је курбан а то је у већини случајева јагње или теле.
“Прадеда је клао курбан, а тај обичај се код свих нас преноси са колена на колено. Тако је и данас. Месо се дели на три дела, један за нас, други за сиротињу, а трећи за комшије који су друге вере. Овде код нас нема граница, живимо заједно од кад знамо за себе и све празнике прослављамо једни са другима“, рекао је за РИНУ, Шериф Фазлић из Пријепоља.

Месо деле на три дела – за њих, за сиротињу и комшије које су друге вере, фото: РИНА
Ова четири празнична дана су време великог помирења и праштања. Курбан бајрам почиње два месеца и десет дана после Рамазана, а први дан се одређује према појављивању Младог месеца. Прославља се четири дана и назива се хаџијски јер се у Меки завршава главно годишње ходочашће.
“Више него икада пре или после, у неким другим данима, муслимани су током овог празника спремни на праштање, помирење, солидарност и све остало што узвишени Алах и ислам од њих траже. У наредна четири дана муслимански домови биће пуни разумевања за комшије, пријатеље али и сиромахе”, навео је Надир Дацић, главни имам меџлиса Исламске заједнице у Пријепољу.

фото: РИНА
Курбан бајрам или празник жртве сваке године пада у различито време, јер је исламска лунарна година за око 11 дана краћа од оне из грегоријанског календара.
Свим Свим читаоцима исламске вероисповести Глас западне Србије честита празник.
РИНА / ГЗС