štetnih gasova je još uvek daleko, navodi se u najnovijem izveštaju Evropskog revizorskog suda (ECA) koji je objavljen na veb stranici ove kompanije.
Prema izveštaju revizora, stvarne emisije iz konvencionalnih automobila, koji i dalje ?ine skoro tri ?etvrtine novih registracija vozila, takore?i nisu opale u pomenutom periodu.
"Tokom poslednje decenije, emisije su ostale konstantne za dizel automobile, dok su se neznatno smanjile za 4,6 odsto za benzinske automobile", rekli su revizori u saopštenju.
U navedenom periodu je masa novih automobila porasla prose?no za 10 odsto, a snaga motora za 25 odsto, što uti?e na rast štetnih emisija.
Zelena revolucija u Evropskoj uniji je mogu?a samo ako na drumovima bude znatno manje vozila koja zaga?uju, rekao je ?lan Evropskog revizorskog suda koji je vodio audit, Pjetro Ruso, dodavši da je u pitanju "ogroman izazov".
ECA isti?e da Evropska unija mora da "ubrza napore" da bi smanjila emisije ugljen-dioksida i da elektri?ni automobili igraju klju?nu ulogu u tom procesu.
GZS / Tanjug