Evo kako napreduju radovi na auto – putu Miloš Veliki od Pakovraća do Požege 


Danas sve lađe stoje: Slavi se letnji Sveti Nikola              Nakon sunčanih sati, popodne mogući ponovo pljuskovi i grmljavina sa gradom i olujnim vetrom              Todorović: opozicija hoće da odvoji Čačak od svoje države, inat bi platilili građani, sve bi stalo              Vučić danas u Njujorku bije bitku za Srbiju, u subotu stiže u Čačak              „Miholjski susreti sela“ ove godine u Tripkovi              Puzović: Štete od izlivanja lokalnih vodotokova u Užicu se saniraju              Pušten potpuno rekonstruisani sistem za navodnjavanje Parmenac – Čačak: Prvi korisnici, čačanski poljoprivrednici danas potpisali ugovore              Dveri predstavile projekat Atenice kao nove gradske opštine              Zlatni paž“ mladima iz Čačka – najbolji na 66. Majskim igrama              Omer i Merima, premijera pozorišne predstave zaposlenih u prijepoljskom Domu kulture              Izvlači se teretnjak koji je sleteo sa autoputa - saobraćaj se odvija preticajnom trakom              Sutra se otvara Muzej hrama Vaznesenja Gospodnjeg             

 
Evo kako napreduju radovi na auto – putu Miloš Veliki od Pakovraća do Požege
Trenutno na sajtu: 386       |       Podeli:
08.04.2024 | 0 коментар(а)



Čačak / Lučani / Požega - Auto - put Miloš Veliki najznačajnija je saobraćajnica u zapadnoj Srbiji



koja povezuje Moravički i Zlatiborski okrug. Trenutno su najintenzivniji radovi na deonici od Pakovraća do Požege koja se smatra jednom od najzahtevnijih jer prolazi kroz brdovit teren, pa je planirano da više od trećine auto - puta bude na mostovima i u tunelima. Uprkos teškom terenu radovi teku zadovoljavajućom dinamikom, a tunel Munjino Brdo i dalje je najveći izazov za kineske neimare.

Deonica auto – puta Miloš Veliki od Pakovraća do Požege duga je 18,6 kilometara, ali konfiguracija terena značajno je uticala na dinamiku radova. Na celoj ovoj deonici naizmenično se smenjuju mostovi i tuneli. Tunel Laz koji prolazi kroz planinu Jelicu je osvojen i u njegovoj unutrašnjosti u toku su finalni radovi.

„Već je asfaltirano pola jedne cevi i pola druge, ostao je samo završni sloj da se uradi asfalt – beton to jest SMA”, kazao je direktor JP „Putevi Srbije” Zoran Drobnjak.

Direktor JP „Putevi Srbije” Zoran Drobnjak, foto: GZS

Ali, kada se izađe iz tunela Laz, pred neimarima je već novi izazov. Izgadnja mosta u Markovici dužine 240 metara zahtevao je brojne druge pripremne radove da bi se stubovi konačno bezbedno postavili.

„Njegova izgradnja je bila omogućena tek po izmeštanju 200 kilovatnog dalekovoda što je bio dodatni posao koji je morao da se obavi u skladu sa svim procedurama upravljača a to je Elektroprivreda Srbije. Takođe, neophodno je bilo uređenje stalnih vodotokova koji su predmet regulacije a to znači da se njihovo korito oblaže kamenom odgovarajućeg kvaliteta zidanim u cementnom malteru i to su trajni objekti koji ostaju, jer se ne sme dozvoliti bilo kakvo nekontrolisano izlivanje vode koja može da ugrozi objekte samog auto – puta”, ističe rukovodilac nadzora na izgradnji auto - puta Miloš Veliki Vladimir Petrović.

Rukovodilac nadzora na izgradnji auto - puta Miloš Veliki Vladimir Petrović, foto: GZS

Između tunela Laz i Munjino Brdo ima tačno 7, 3 kilometra ali na tako kratkoj deonici gradi se više objekata nego na čitavom Moravskom koridoru.

„Ovde se radi 12 mostova, 13 potpornih konstrukcija da ne bi došlo do obrušavanja i četiri nadvožnjaka”, ističe Drobnjak.

A tunel Munjino brdo posebna je priča. Veoma zahtevna geologija dovodila je radnike u situaciju da dnevno napreduju samo 80 centimetara. Na ulaznim cevima napreduje se brže ali kod izlaznih u Prilipcu pojavili su se dodatni problemi.

„Ta geologija je problem, materijal je loš, stenska masa je rastresita. Zbog toga se radi u isto vreme primarna I sekundarna obloga, ali to ide sporo upravo zbog geologije, da može da se minira išlo bi to mnogo brže”, rekao je direktor JP „Putevi Srbije” Zoran Drobnjak.

Ali pored teških geoloških uslova u samoj masi brda postoji I problem sa starim klizištem, odnosno nestabilnom kosinom preduseka što je iziskivalo dodatne mere osiguranja.

„Trenutno je u levoj tunelskoj cevi ostalo da se iskopa i izgradi primarna podgrada u dužini od 490 metara a u desnoj tunelskoj cevi još 440 metara, što je ukupno 930 metara”, precizirao je Petrović.

Proboj tunela Munjino brdo trenutno je podignut na pet metara dnevno, ali prema rečima direktora „Puteva Srbije” iako su rokovi u žiži interesovanja javnosti, kvalitet izvedenih radova ipak mora biti prioritet.

„Tu nema razgovora, kvalitet mora da bude broj jedan, da se ispoštuju procedure, da se ispoštuju sve tehnologije i nećemo dozvoliti da se bilo šta uradi loše. Nisam cepidlaka zato što tražim da to mora da bude sve odrađeno u najboljem kvalitetu, jer kad zahtevam da se uradi dobro onda sam miran”, kategoričan je Drobnjak.

Dinamika radova, međutim, na ostalim objektima sa požeške strane teče bez problema. Vijadukt koji ulazi u Munjino brdo u finalnoj je fazi a rešena je i većina imovinsko – pravnih odnosa.

U Prilipcu se završava deonica autoputa Miloš Veliki od Pakovraća do Požege, ali tu nije kraj već novi početak, jer se autoput tu dalje račva na dve strane, jedna vodi ka Crnoj Gori, a druga ka Republici Srpskoj.


GZS

 

 




PODELI:








Пошаљите ову вест Вашим пријатељима!
ovde slika


cacak lucani pozega autoput radovi milos veliki pakovrace prilipac

Оставите коментар

Коментари који садрже псовке, увредљиве, вулгарне, шовинистичке или претеће поруке неће бити објављени. Мишљења изнешена у коментарима су приватно мишљење аутора коментара и не одржавају ставове Гласа Западне Србије.

Ваше име:
Ваш коментар:

Спам заштита:

 

Коментари посетилаца (0)

Вест нема коментара.
Будите први који ће коментарисати ову вест!


 















 


 

© Глас Западне Србије
Жупана Страцимира 9/1, Чачаk
032 347 001
redakcija@glaszapadnesrbije.rs

Импресум

Статистика сајта:
Прес: 160.857.282 посета
Тренутно на сајту: 386 посетилац(a)