крајем месеца требало да почне изградња аутопута од Прељине до Пожеге на Коридору 11 и да кинеска компанија ЦРБЦ већ припрема градилишни камп у близини Лучана.
Председник општине Лучани Миливоје Доловић је рекао да ће Кинези имати кампове на три локације.
“Главни је боравишни камп, који ће се налази у Крстацу на површини до 6,5 хектара, где ће бити мензе, спаваоне, терен за кошарку и слично. Имаће још два кампа, један у Ртарима, а други у Марковици. У њима ће се налазити асфалтне и бетонске базе”, казао је Доловић.
Навео је да су се Путеви Србије обратили општини Лучани са 109 предмета за привремену експропријацију земље ради изградње главног кампа од 6,5 хектара у катастарској општини Крстац у општини Лучани, као и да је до сада решено 89 предмета.
Доловић је додао да ће осталих 20 предмета бити решено до 20. марта, када ће бити завршена комплетна привремена експропријација земљишта када је реч о општини Лучани, у складу са динамиком Министарства грађевине.
Напоменуо је да се на територији општине Лучани врши привремена експропријација на укупно 36 хектара, а у Чачаку и Пожега по 12 хектара.
Кинези ће поставити три градилишна кампа на територији општине Лучани, фото: РИНА
Подсећања ради, деоница Прељина – Пожега је наставак пројекта изградње аутопута Београд – Јужни Јадран укупне дужине 258 километара.
Аутопут од Прељине до Пожеге има велики значај за повезивање Србије и региона, јер представља наставак Коридора 11 ка граници са Црном Гором, али је и део будућег аутопута Београд-Сарајево, пошто од Пожеге преостаје да се изгради још око 60 километара до границе са БиХ.
Скоро трећину трасе на будућем аутопуту од Прељине до Пожеге чиниће мостови и тунели.
Аутопут Прељина – Пожега је подељен на три мање деонице, а имаће три тунела, 32 моста, 11 надвожњака и три петље.
Од Прељине до Пријевора дуж реке Цемернице и малим делом поред Западне Мораве у дужини до 8,27 километара.
Затим од Пријевора до Лучана би требало урадити 15,51 километар и изградити 20 мостова који ће бити дужи од три километра. Пројектована је и изградња тунела “Лаз” од 1.750 метара.
Трећа поддеоница, од Лучана до Пожеге, протезаће се на седам километара и на њој би требало да буду изграђена три моста, тунел дуг 2.040 метара, петља у Лучанима и мост преко реке Бјелице.
Деоница Лучани - Пожега једна од најзахтевнијих, фото: РИНА
У Србији је 2016. на Коридору 11 пуштен у саобраћај аутопут Љиг – Прељина у дужини од 40 км, а ускоро ће бити у саобраћају и цео потез од Обреновца до Прељине у дужини од 102 км.
Кинези са домаћим подизводацима су при крају градње две деонице: Обреновац-Уб и Лајковац-Љиг. На тој траси је и деоница Уб – Лајковац коју су раније изградили домаћи изводачи и сада се на њој поправљају поједини делови.
Кинези граде и аутопут од Сурчина до Обреновца која би требало да буде готова до краја 2019.
Планирана је и градња деонице Коридора 11 од Пожеге до Бољара на граници са Црном Гором.
ГЗС / Танјуг
Dodaj sliku
Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, šovinističke ili preteće poruke neće biti objavljeni. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne održavaju stavove Glasa Zapadne Srbije.
Župana Stracimira 9/1, Čačak
redakcija@glaszapadnesrbije.rs | cacakvideo@yahoo.com
Izdavač: Privredno društvo GZS doo Čačak.
Glavni i odgovorni urednik: Gvozden Nikolić.
Registar javnih glasila Republike Srbije broj: IN000143.
Izrada: DD Coding
© Glas Zapadne Srbije 2025. Sva prava zadržana.