да ће у наредних десетак година српске пруге бити реконструисане што ће допринети да се смањи загађење.
Весић је рекао да Европска унија такође улаже све више у железницу и да имају план да у наредних десетак година удвоструче број колосека.
"Србија прати тај тренд. Потписаћемо уговоре о изградњи брзе пруге према Нишу, то значи да ћемо имати брзу пругу између Ниша и Будимпеште. Недавно сам са мађарским колегом Јаношом Лазаром разговарао око тога како да уредимо граничне прелазе када крене воз између Београда и Будимпеште", рекао је Весић и додао да ће мађарски гранични прелаз бити у Београду, а српски у Будимпешти.
Мада, како је рекао, очекујемо да ћемо до тада бити чланица ЕУ, па нећемо ни имати потребе за тим, али и ако не будемо чланице, онда ће бити уређено тако да ће се из Будимпеште директно ићи у Београд и обрнуто.
"То јесте суштина брзог воза", рекао је Весић.
Према његовим речима, ради се такође реконструкција пруге Београд-Бар, од Ваљева до Врбнице, радиће се реконструкцију пруге Ниш-Димитровград током ове године, затим обилазница око Ниша, а потписаће се у наредним годинама са ЕУ и реконструкција брзе пругу до Прешева.
"Радимо реконструкцију пет регионалних пруга које су дужине преко 600 километара. Као што можете да видите, доћи ћемо у ситуацију да у наредних десетак година наше пруге буду реконструисане и да се саобраћај одвија на пругама што доводи до мањег загађење и до бољег пословања железнице", рекао је Весић.
Како је казао, будућност железнице није само превоз путника већ и карго превоз.
"Завршили смо са ЕУ интермоделни терминал у Батајници, радићемо нови и у Макишу и трудићемо се да Србија постане логистички хаб овог дела Европе", рекао је Весић.
ГЗС/Танјуг