po?etak 2023/24 školske godine su opravdane, izjavila je ministarka prosvete Slavica ?uki? Dejanovi? i istakla da je neophodno i dalje raditi na tome da u obrazovanju roditelji, ?aci, nastavnici i profesori imaju po?ednako udela.
Ministarka je za Tanjug rekla da se doga?aji kao što je tragedija u Osnovnoj školi "Vladislav Ribnikar" ne mogu ni predvideti, ni u potpunosti spre?iti, ali da je potrebno usmeravanje na ponašanje dece i van škole.
"Ono što smo preduzeli po?etkom školske godine, u septembru, ?ini mi se da je bilo vrlo opravdano i da moramo i dalje raditi na ja?anju vaspitne uloge škole. Sticanje vrlina, usmeravanje na ponašanje dece u školi, ali i van škole, mnogo više znanja o tome šta se u dušama tih mladih bi?a, dece, doga?a i u osnovnoj i srednjoj školi, pa i u predškolskom uzrastu, mora biti naš zajedni?ki zadatak", rekla je ?uki? Dejanovi?.
Ukazala je da uputstva koja je Ministarstvo izdalo školama u vezi sa vaspitnom ulogom i vrednostima koje kao vrlinu treba negovati kroz školski sistem, u zajedništvu sa roditeljima, predstavljaju jedan od ciljeva na kom je neophodno raditi i dalje.
Na pitanje da li su kao Ministarstvo zadovoljni postignutim rezultatima uvo?enja i sprovo?enja mera po?etkom ove školske godine i time kako su preporuke usvojene, ministarka je rekla da nisu nezadovoljni onim što je u?injeno i istakla da su prosvetni radnici vrlo uporno radili od 1. septembra.
"Radili su na tome da se više razgovara o mentalnom zdravlju dece, porodicama iz kojih dolaze, sistemu vrednosti. O tome koliko jedno dete u sebi treba da neguje empatiju. Koliko ima razumevanja za svog druga, posebno onog koji je senzitivan, koji ima neku razli?itost, a koju smo skloni i kao društvo nekada više da ismevamo, nego da je razumemo. To su neki zadaci obrazovanja na kojima su prosvetni radnici vrlo uporno radili ove školske godine i ja im se zaista na tome zahvaljujem", rekla je ?uki? Dejanovi?.
Kada je re? o odnosu škole i porodice kao primarne društvene grupe u vaspitanju, ministarka je ukazala da ta?ka spoja poruka koje iz roditeljskog ambijenta deca dobijaju i onih koje dobijaju u školi treba da bude sinhronizovana i da je sa tim ciljem pokrenuta praksa otvorenih roditeljskih sastanaka, gde su istovremeno i nastavnici i deca koja to