на животну средину за реализацију пројекта aутопут Појате – Прељина, односно Моравски коридор одржане су у Чачку.
Према речима главног консултанта на пројекту, Гунала Озенирлера, Моравски коридор укупне је дужине 112 километара и подељен је на три деонице и девет сектора.
„На самом почетку потребно је било утврдити почетно стање комплетне локације и вршили смо теренска истраживања на тему екологије и заштите животне средине и друштва. Пројекат је започет 2019. и тада је обележено упоређивање законске регулативе у нашој земљи са Међународним стандардима. Након обиласка локације, почели смо да радимо процену утицаја на животну средину и данас је овде закључујемо“, рекао је Озенирлер и додао да је ово последњи од седам одржаних састанака, започетих у општини Ћићевац.
Након презентације документације и процене утицаја на животну средину и друштво, радиће се на финализацији студије након чега ће бити предата финансијерима.
Према речима главног консултанта најчешћа питања на претходним састанцима била су на тему експропријације земљишта као и досадашњих теренских истраживања у вези заштите животне средине. Грађанима су доступне информације како по општинама тако и у Коридорима Србије.
„У пројекат је укључена и регулација тока реке Западне Мораве у дужини од 32 километра, у највећој мери на територији града Чачка, а најзначајнији делови ће се налазити код Краљева. Обратили смо пажњу у којој мери регулација реке ће утицати на екологију и животну средину. Због постојећег еко система, старо корито реке биће напуњено водом и остаће у функцији“, рекао је Озенирлер додајући да је студију о померању тока реке радио Институт „Јарослав Черни” и да у том пројекту још увек може доћи до измена.
Почетак изградње Моравског коридора очекује се следеће године, а предвиђено је да се радови приведу крају у новембру 2023.
Иначе, Влада Србије планира да финансира пројекат кроз зајмове различитих међународних институција. Пројекат захтева потпуну процену утицаја на животну средину и друштво.
Циљ студије о процени утицаја на животну средину је да се изврши еколошка и социјална процена пројекта, да документује потенцијалне утицаје повезане са фазама његове изградње и рада, те да обезбеди мере ублажавања како би се спречили или смањили сви штетни утицаји и ризици од поплаве током изградње аутопута, квалитет ваздуха, буке, губитак приватног земљишта, уситњавање пољопривредних парцела, физичко и економско расељавање лица погођеним пројектом и саобраћај. Са друге стране, ови утицаји се углавном заснивају на развоју у локалној економији и могућностима запошљавања током фаза изградање и рада, што ће произићи из директних и индиректних прилика за посао. Презентација докумената и јавне консултације организују се сагласно стандардима Међународне финансијске корпорације. Ови планови презентовани су у сваком граду и општини кроз које ће пролазити Моравски коридор,а последњи међу њима је град Чачак.
ГЗС
Dodaj sliku
Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, šovinističke ili preteće poruke neće biti objavljeni. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne održavaju stavove Glasa Zapadne Srbije.
Župana Stracimira 9/1, Čačak
redakcija@glaszapadnesrbije.rs | cacakvideo@yahoo.com
Izdavač: Privredno društvo GZS doo Čačak.
Glavni i odgovorni urednik: Gvozden Nikolić.
Registar javnih glasila Republike Srbije broj: IN000143.
Izrada: DD Coding
© Glas Zapadne Srbije 2025. Sva prava zadržana.