а побољшава се квалитет и квантитет производње, изјавио је на отварању форума о овој врсти воћарске производње државни секретар у Министарству пољопривреде Велимир Станојевић.
„Током 2020. извезено је јагодастог воћа за 318 милиона евра, а само малине у вредности од 260 милиона и она чини 40 одсто укупног извоза воћа из Србије. За првих девет месеци ове године извоз јагодастог воћа је 30 одсто виши у односу на исти период прошле године", рекао је Станојевић на почетку `Berry business foruma` који се под покровитељством Министарства, УСАИД-а и Амбасаде Холандије одржава на Београдском сајму.
Станојевић је додао да поред стандардног воћа, попут малине и купине, у претходних неколико година је дошло до експанзије засада боровнице, под којом је сада 3.000 хектара.
„За подстицаје подизања засада Министарство је прошле године дало 200 милиона динара, што је било довољно за 150 хектара нових засада", истакао је Станојевић.
Напоменуо је да на светском тржишту расте потражња за јагодастим воћем и оценио како Србија мора да ради на повећању конкурентности, на брендирању, увођењу савремених технологија гајења воћа и увођењу механизоване бербе тамо где је то потребно.
„Морамо да наступамо под брендом Србија, да нудимо производе са заштићеним географским пореклом, попут Ариљске малине. Држава ће својим подстицајима помагати произвођачима да подижу засаде цертификованим садним материјалом, али и јачање и проширење складишних капацитета", најавио је Станојевић.
Додао је да произвођачи за те потребе могу користити средства из националног буџета, из програма ИПАРД кроз мере 1 и 3, а од ове године и кроз програм за конкурентну пољопривреду Светске банке.
ГЗС/Танјуг