почев од 2001. постигла светски запажене резултате у безбедности саобраћаја и да смо сада, према том критеријуму, на нивоу земаља Европске уније.
"У Србији су 2001. страдале 1274 особе, а 2021. њих 534. За два и по пута смо смањили број погинулих, а сходно томе и повређених и материјалну штету", рекао је Вујанић на панелу "Сигурност на четири точка".
Он је нагласио да је светски стандард да један погинули репрезентује 1,3 милиона евра, а да се сад захтева да тај износ буде 3,3 милиона евра.
"За протекли период уштедели смо више од 3.000 живота паметним поступањем и остварили огромну уштеду за Србију само у материјалном смислу, да не улазимо у емотивни део, јер је просечна старост страдалих у саобраћајним несрећама 25 година", рекао је Вујанић.
Додао је да је много лошија ситуација у земљама у окружењу у Хрватској, БиХ, Црној Гори, Македонији, Румунији, Бугарској.
Вујанић сматра да још много тога може да се уради, да број погинулих на путевима може да се смањи на 300, али да за то мора да се испоштује мишљење струке. Он каже да би волео да се позитивни трендови наставе, али да морамо да објаснимо нашим људима колико је то озбиљно.
"Како ћете ми објаснити да млад, способан човек са добрим аутом, финансијски у доброј ситуацији, направи такав прекршај да вози драстично великом брзином и неко погине. Он је млад, паметан, способан и направио је такву глупост у саобраћају. Једино објашњење јесте да људи генерално потцењују опасност у саобраћају и не понашају се као што би се понашали у другим областима", сматра Вујанић.
Он верује да казне које су предвиђене у Закону нису адекватне, те истиче да је велика заблуда да су велике брзине и алкохол највећи узроци саобраћајних несрећа.Наглашава да то нису добре околности, већ оне које погодују несрећама, али да се несреће дешавају због непажње, погрешне процене, грешке у споразумевању, погрешне процене и више силе.
"Према статистикама у задњих 20 година, 10 одсто наплаћених казни је због алкохола, а свега три одсто их учествује у несрећама. А заиста страшан број људи вози у алкохолисаном стању. Ја не подржавам вожњу у алкохолисаном стању, као ни брзу вожњу, али то није главни узрок саобраћајних несрећа", поручује Вујанић.
ГЗС/Танјуг
Dodaj sliku
Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, šovinističke ili preteće poruke neće biti objavljeni. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne održavaju stavove Glasa Zapadne Srbije.
Župana Stracimira 9/1, Čačak
redakcija@glaszapadnesrbije.rs | cacakvideo@yahoo.com
Izdavač: Privredno društvo GZS doo Čačak.
Glavni i odgovorni urednik: Gvozden Nikolić.
Registar javnih glasila Republike Srbije broj: IN000143.
Izrada: DD Coding
© Glas Zapadne Srbije 2025. Sva prava zadržana.