60 година. Настао је из потребе привреде у окружењу као одељење Машинског факултета из Београда. Данас је то самосталан факултет који припада Универзитету у Крагујевцу и на коме се изводе акредитоване академске студије машинства, грађевинарства, а од прошле године, и студије инжењерства заштите на раду.Трендови показују да ће потреба за инжењерима заштите на раду расти услед усклађивања законске рагулативе са прописима Европске уније, што је био и кључни разлог акредитације овог новог студијског програма на факултету.
На студије машинског инжењерства, ове године Факултет уписује 80 буџетских студената. На Факултету се реализују сва три нивоа студија: четворогодишње основне студије, мастер студије које трају једну годину и докторске студије у трајању од 3 године.Пратећи трендове и потребе тржишта развијена су 4 модула за које се студенти опредељују при упису мастер студија: Пројектовање у машиноградњи, Производно машинство, Аутоматско управљање и флуидна техника, и Енергетика и заштита животне средине. Од ове године студије се реализују по новој акредитацији коју карактеришу усклађивање наставних програма са потребама привреде, узимајући посебно у обзир сугестије највећих послодаваца у окружењу и велика изборност предмета која омогућује студентима усавршавање у жељеном правцу.
Студије грађевинског инжењерства и инжењерства заштите на раду реализију се као заједнички студијски програми са Факултетом техничких наука из Новог Сада. Прве три године основних академских студија реализују се у Краљеву а свршени студенти стичу звање инжењер грађевинарства, односно инжењер заштите на раду. Након тога, студенти могу наставити студије у Новом Саду без полагања разлике испита, са потпуно истим правима као да су студирали на Факултету техничких наука. При упису четврте године студенти грађевинског инжењерства могу изабрати један од три смера: Конструкције, Хидротехника или Путеви, железнице и аеродроми. Вежћ неколико генерација студената грађевине је веоме успешно наставило студије у Новом Саду. Најбољи међу њима су сада и запослени на нашем факултету. Студенти инжењерства заштите на раду при упису четврте године бирају између инжењерства заштите на раду и инжењерства заштите животне средине. Ове године, на студијске програме грађевинско инжењерство и инжењерство заштите на раду уписује се по 40 студената на терет буџета.
Инжењери свих струка данас су све траженији и све боље плаћени. Статистика Националне службе за запошљавање показује да је највећа потражња од стране послодаваца (за високообразоване), у прошлој години била за дипломираним и мастер инжењерима машинства, а после тога следе ИТ сектор, електротехника и грађевинарство. Такође, према односу броја пријављених кандидата по радном месту, после ИТ сектора најмање пријављених је машинских инжењера.Ово потврђује и велики број уговора о пословно-техничкој сарадњи, које је факултет потписао са компанијама у окружењу. Неке од њих су ЛЕОНИ и МАГНОХРОМ који послују у Краљеву, Инмолд из Пожеге, Цоопер Тире, Атрикод и Кромберг & Сцхуберт у Крушевцу, Сиеменс Мобилитy д.о.о. и МИНД гроуп који послују у Крагујевцу, итд. Да би на време обезбедили најбоље инжењере компаније су почеле са стипендирањем наших најбољих студената и плаћеним студентским праксама, јер велики број студената већ на четвртој години студија добија запослење. Наши студенти мастер студија углавном завршавају студије уз посао.
https://www.mfkv.rs/vesti-studentske/na-pravom-koloseku
ГЗС/ ПП Медиа