инфраструктурног коридора аутопута Е-761, деоница Појате – Прељина.
Помоћник министра за сектор урбанистичког и просторно планирања Ђорђе Милић рекао је да је Јавни увид почео 18. јула и да ће трајати све до 16. августа.
„Јавни увид се одвија у свим јединицама локалне самоуправе на територији Моравског коридора, од Појата па све до Прељине, ту су општина Ћићевац, општина Варварин, град Крушевац, општина Трстеник, општина Врњачка Бања, град Краљево и град Чачак”, рекао је Милић.
Он наводи да су данас такође разговарали са грађанима из Врњачке Бање и Краљева јер су хтели да непосредно са њима планска решења.
Помоћник министра за сектор урбанистичког и просторно планирања Ђорђе Милић
„Кроз разговор да грађанима хтели смо да им на један непосредан начин прикажемо сва ова планска решења која су сада у овом просторном плану. Заправо, ради се о изменама просторног плана из 2013. године, али с обзиром да превазилази облик измена, ми ћемо овај просторни план усвојити као нови план и сад на један начин затварамо круг припремних активности које су потребне како би се овај коридор што пре изградио”, рекао је Милић.
Према речима министра у Чачку неће бити великих измена, већ ће се оне десити у средњем делу.
„Практично због ових измењених хидролошких режима од 2014. односно на деоници између Кошева и Адрана. Ту су управо највеће измене у планским решењима, а тиче се пре свега регулације реке Западне Мораве. На том делу су биле највеће промене”, истиче Милић.
Министар додаје да су Мрчајевци чворно место које је виђено по закону у просторном плану РС и где се везује са правцем из Лапова и Баточине, Крагујевца преко Кнића, где се везује на правац Е761.
„Извршићемо микропозиционирање те везе кроз додатна истраживања и наравно пошто је аеродром Лађевци почео 28. јуна да ради, да видимо на оптималан начин да направимо везу са тим будућим коридором и везу са аеродромом. Овде немамо детаљно разрађену ту петљу, али имамо смернице за даље планирање пројекта”, изјавио је Милић.
Помоћник градоначелника града Чачка Милан Бојовић рекао је да сама прича о изградњи Моравског коридора за град је веома значајна као и изградња Коридора 11, јер на тај начин, према његовим речима, Чачак постаје саобраћано чвориште Централне Србије.
„Надамо се да ће изградња Моравског коридора, као изградња ове деонице ка Београду и наставка радова ка Пожеги значајно утицати на даљи привредни развој нашег града, на повећање запошљавања у нашем граду, на смањење стопе младих који одлазе и то је наш суштински, примарни и основни задатак”, истакао је Бојовић додајући да им је јако битно и да у Мрчајевцима или Катрги имају једно искључење.
Помоћник градоначелника града Чачка Милан Бојовић
„За сада имамо једно искључење у Прељини, имаћемо и у Паковраћу. На почетку ове трасе од Прељине до Појата ће такође бити једно укључење и важно нам је да то једно укључење имамо и на простору Мрчајевци – Катрга”, истакао је Бојовић.
Помоћник градоначелника је додао да ће пре добијања грађевинске дозволе за изградњу ауто пута имати још један Јавни увид.
„Оно што је посебно значајно према најавама из Министарства јесте уређење корита реке Западне Мораве која ће бити предмет уговора за изградњу аутопута. Река ће читавом трасом пратити коридор, јер аутопут је нешто што је посебно значајно, обзиром да је најављено да ће бити и регулација притока Западне Мораве пре свега на подручју МЗ Катрга и Обрва. Са Краљевачке територије имамо великих проблема са реком Жутајом и то је нешто што ће сигурно кроз овај пројекат бити регулисано, тако да је то додатни бенефит уз изградњу самог аутопута”, закључио је Бојовић.
РИНА
Dodaj sliku
Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, šovinističke ili preteće poruke neće biti objavljeni. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne održavaju stavove Glasa Zapadne Srbije.
Župana Stracimira 9/1, Čačak
redakcija@glaszapadnesrbije.rs | cacakvideo@yahoo.com
Izdavač: Privredno društvo GZS doo Čačak.
Glavni i odgovorni urednik: Gvozden Nikolić.
Registar javnih glasila Republike Srbije broj: IN000143.
Izrada: DD Coding
© Glas Zapadne Srbije 2025. Sva prava zadržana.