до Пожеге у пуном су јеку. Простире се на дужини 30,9 километара, а са радовима се почело 2019-е, а иако је рок за завршетак био до 2023, интензитет је појачан па се очекује да деоница буде отворена за саобраћај почетком следеће године. Машине се не гасе, а већ сада виде се обриси новог делог аутопута који ће бити жила куцавица овог дела Србије, сазнаје агенција РИНА.
Фото: РИНА
„На тој траси имаћемо два најдужа тунела икада изграђена у Србији. Биће изграђено преко пет хиљада метара мосовске конструкције, 500 метара надвожњака. Ово није само пут од Београда до Чачка, ово је пут који ће Србију спојити даље са Босном и Херцеговином и Црном Гором. О оваквим капиталним инвестицијама могло је пре десет година само да се сања, а данас оне постају наша реалност и реалност наше деце. Србија премрежена аутопутевима је моменат који ће запамтити историја“, рекао је министар грађевинарстава, саобраћаја и инфраструктуре Томислав Момировић и додао да планирана изградња обилазница око Горњег Милановца, Пожеге и Ужица има такође велики инфраструктурни значај.
Деоница аутопута од Прељине до Пожеге пролази кроз неколико чачанских села, домаћинства која се налазе на поменутој траси биће срушена, житељи исељени, а власници обештећени.
На траси овог дела коридора нашло се и дванаест објеката у селу Трбушанi, у власништву шест породица, који ће морати бити порушени.
"Ради се о шест домаћинстава у којима свако има по једну и више стамбених јединица. Поред тога биће срушени и помоћни објекти, стаје, тремови а мораће да се сруши чак и једна фарма кокошака", каже Милан Павловић, председник МЗ Трбушани, коме ће такође домаћинство бити измештено, а кућа порушена.
Мештани села Трбушани су постигли договор са представницима "Београд путева" за обештећење. Павловић истиче да су се сви углавном договорили са државом, али уз одређене клаузуле да на суду могу тражити и додатна потраживања, која неће утицати на одлагање почетка радова на тој деоници ауто-пута.
"Од шест породица које ће бити исељене, две ће потражити додатне процене на суду, али је чињеница да се сви исељавамо и да ти додатни захтеви неће утицати на почетак радова. Јасно је да нам је свима тешко јер се ради о нашој дедовини, али са друге стране да се ради о вишем државном интересу. Моје домаћинство чине две куће, два помоћна објекта са 28 ари плаца, жао ми је, али сам свестан да је ауто-пут нешто што је веома важно. ", каже Павловић.
фото: РИНА
На питање да ли је задовољан договором са државом, каже да је прво било незадовољства, али да су касније уважили неке примедбе, па су дошли до договора који је држава прихватила.
Извођач радова на овој деоници аутопута од Прељине до Пожеге је кинеска компанија ЦЦЦЦ, а укупна вредност инвестиције је 523 милиона америчких долара.
РИНА / ГЗС
Dodaj sliku
Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, šovinističke ili preteće poruke neće biti objavljeni. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne održavaju stavove Glasa Zapadne Srbije.
Župana Stracimira 9/1, Čačak
redakcija@glaszapadnesrbije.rs | cacakvideo@yahoo.com
Izdavač: Privredno društvo GZS doo Čačak.
Glavni i odgovorni urednik: Gvozden Nikolić.
Registar javnih glasila Republike Srbije broj: IN000143.
Izrada: DD Coding
© Glas Zapadne Srbije 2025. Sva prava zadržana.