Veličanstvena slika sa srpskog gradilišta: Puši se asfalt u tunelu Laz 


U Srbiji danas oblačno, temperatura do 18 stepeni              Dani vina u Rivici 23. put ovog vikenda              Vučić: Zapad očekuje da priznamo KiM, uvedemo sankcije Rusiji, odreknemo se Republike Srpske              Krenuli radovi na rekonstrukciji Ulice župana Stracimira - prvo na redu zamena vodovodne instalacije              Predsedništvo Srpske napredne stranke odlučilo da se ide na nove beogradske izbore             

 
Veličanstvena slika sa srpskog gradilišta: Puši se asfalt u tunelu Laz
Trenutno na sajtu: 306       |       Podeli:
10.02.2024 | 0 коментар(а)



Lučani - Tuneli Laz i Munjino brdo na autoputu Miloš Veliki veliki su izazov za neimare. Specifična geologija terena nametala



je i dinamiku radova, ali i iznalaženje novih građevinskih rešenja. Oba tunela duga su nešto manje od tri hiljade metara, a saobraćajnice koje ih povezuju uglavnom su na mostovskim konstrukcijama. Tunel Laz u potpunosti je savladan i konačno je zamirisao prvi asfalt, prenosi RINA.

Oba tunela duga su nešto manje od tri hiljade metara, Foto: RINA

Svi glavni građevinski radovi su završeni, počelo se sa elektro-mašinskim opremanjem tunela, drenaža, kompletno uradjeni ivičnjaci, kako betonski tako i oni za odvod vode iz tunela i došli smo do trenutka kada je moguće krenuti sa ugradnjom prvog sloja asflata, u levoj tunelskoj cevi u dužini od 1.4 kilometra isti plan je i za desnu tunelsku cev. Dugočekani trenutak, ali smo došli do njega i nastavjamo dalje. Očekujemo da do sredine marta do polovine tunela bude uradjen i drugi noseći sloj asfalta, rekao je za RINU Nikola Miljković, odgovorni inženjer za tunele Laz i Munjino brdo.

Vredni neimari ipak do sada su se prilikom izgradnje ovih tunela susreli sa velikim brojem problema i prepreka, koje su uspešno prevazišli. Pre svega, najveće muke zadavala je sama konfiguracija terena i velika količina podzemne vode. Rešenja su se pronalizila brzo i efikasno, pa su radovi nakon kratkog usporavanja nastavljeni predvidjenom dinamikom.

- U tunelu Munjino brdo smo odradili zamenu materijala, što je bilo neophodno zbog i dalje prisutne velike količine vode. Dodatno je uradjena i drenaža zbog problema priliva vode, a svi radovi su ispraćeni od nadzornog organa. Neophdono je sve odraditi po striktnim pravilima, kako tehnički uslovi nalažu. Planirani su i radovi na podstanici na izgradnji izlazne kolovozne konstrukcije, kaže Miloš Kojić, odgovorni inženjer za trasu.

Zbog samih problema sa kojima su se izvođači suočili tokom izgradnje, u tunele je ugradjeno mnogo više materijala nego što je planirano, a pronadjena rešenja su bezbednija i sigurnija nego što je čak i prvobitno bilo planirano. Na to je vredne neimare, kako kažu naši sagovornici, naterala sama surovost Jelice.

 

 

GZS / RINA




PODELI:






Пошаљите ову вест Вашим пријатељима!
ovde slika


LUCANI TUNELI LAZ

Оставите коментар

Коментари који садрже псовке, увредљиве, вулгарне, шовинистичке или претеће поруке неће бити објављени. Мишљења изнешена у коментарима су приватно мишљење аутора коментара и не одржавају ставове Гласа Западне Србије.

Ваше име:
Ваш коментар:

Спам заштита:

 

Коментари посетилаца (0)

Вест нема коментара.
Будите први који ће коментарисати ову вест!


 













 


 

© Глас Западне Србије
Жупана Страцимира 9/1, Чачаk
032 347 001
redakcija@glaszapadnesrbije.rs

Импресум

Статистика сајта:
Прес: 154.003.247 посета
Тренутно на сајту: 306 посетилац(a)