Брендирање и сертификација најбољи начин у борби против сиве економије 


U Srbiji danas promenljivo vreme, temperatura do 21 stepen              Đaci u centralnoj Srbiji još danas u školama, a od sutra počinje prolećni raspust              Sutra otvaranje zatvorenog bazena u Gornjem Milanovcu              Za praznike rezervisano više od 80 odsto turističkih kapaciteta u Srbiji              Raspisani lokalni izbori 2. jun u 66 jedinica lokalne samouprave             

 
Брендирање и сертификација најбољи начин у борби против сиве економије
Trenutno na sajtu: 343       |       Podeli:
15.06.2022 | 0 коментар(а)



Нова Варош – У оквиру пројекта „Дијалогом до оригинал производа” који спроводе Оригинал

Србија и Удружење „Златарски Сир“ уз подршку Европске уније, Београдске отворене школе и општине Нова Варош, у уторак је одржана локална конференција на којој је потписан Меморандум о сарадњи чији је циљ помоћ у афирмацији златарског сира и удружењима која се тиме баве.

Главни циљ пројекта „Дијалогом до оригинал производа” је стварање што бољег партнерства са локалним самоуправа из којих потичу ови производи.

„Један од најбољих примера је општина Нова Варош која је дала пуну подршку произвођачима златарског сира, како финансијску тако и у процесу заштите производа, промоције а на крају и сертификације”, истиче Мирјана Милутиновић из Савеза Оригинал Србија.

Сертификација златарског сира носи са собом бројне бенефите.

„Праве произвођаче златарског сира издваја од оних који нису конкурентни, који продају сир под изговором да је златарски а уопште то није нарочито ако се има у виду колико је тај производ тражен на тржишту”, каже произвођач златарског сира и председница Удружења Златарски сир Миланка Тртовић и додаје да је сам процес заштите производа дуготрајан али и исплатив.

У циљу подстицања афирмације златарског сира и помоћи удружењима које се тиме баве, потписан је и Меморандум о сарадњи. Када су се пре десетак година нововарошки произвођачи сусрели са проблемом цене откупа млека и пребукираности тржишта са самим златарским сиром, што је довело до бацања сира у бесцење, тада је локална самоуправа имала одлучујућу улогу јер је анимирала локалне произвођаче и препознала златарски сир као бренд и укључила се у велики пројекат заједно са Владом Швајцарске а то је Заштита географског порекла и имена порекла Златарског сира.

„Пар произвођача је од пре десет година препознало интерес, и схватило да је заштита порекла један од начина подизања конкурентности производа са територије Нове Вароши. Они су се укључили у своја удружења, тако да сада постоје два удружења златарског сира, али удружење које има женску иницијативу је далеко успешније, борбеније и пожртвованије за своје производе”, казала је помоћница председника општине Нова Варош Маријана Ђокић.

До сада је осам произвођача из Удружења Златарски сир добило сертификат за свој производ. Из удружења се надају да ће се и остали произвођачи заинтересовати за овај поступак и укључити у иницијативу за заштиту географског порекла како би мали домаћи произвођачи бити препознати на тржишту, постали знантно конкурентнији а уз гаранцију квалитета самим тим добро и наплатили свој производ.

 

ПП Медиа / ГЗС




PODELI:










Пошаљите ову вест Вашим пријатељима!
ovde slika


NOVA VAROS SERTIFIKACIJA BRENDIRANJE

Оставите коментар

Коментари који садрже псовке, увредљиве, вулгарне, шовинистичке или претеће поруке неће бити објављени. Мишљења изнешена у коментарима су приватно мишљење аутора коментара и не одржавају ставове Гласа Западне Србије.

Ваше име:
Ваш коментар:

Спам заштита:

 

Коментари посетилаца (0)

Вест нема коментара.
Будите први који ће коментарисати ову вест!


 















 


 

© Глас Западне Србије
Жупана Страцимира 9/1, Чачаk
032 347 001
redakcija@glaszapadnesrbije.rs

Импресум

Статистика сајта:
Прес: 158.441.119 посета
Тренутно на сајту: 344 посетилац(a)