Од Прељине до Пожеге 12 километара тунела и 35 мостова, најзахтевнија деоница на Коридору 11 


Nagradni konkurs „Najlepše želje pišu se ćirilicom“              U Srbiji danas do 17 stepeni              Gondola od danas u redovnom režimu rada              Čestitke za nove uspehe i priznanja užičkih gimnazijalaca              Sportske igre mladih od sutra u Ljuboviji              Todorović: studija je pokazala da postrojenje za prečišćavanje otpadnih voda ni na koji način ne ugrožava stanovništvo             

 
Од Прељине до Пожеге 12 километара тунела и 35 мостова, најзахтевнија деоница на Коридору 11
Trenutno na sajtu: 354       |       Podeli:
24.08.2019 | 0 коментар(а)



Изградња аутопута од Прељине до Пожеге, која је почела у мају, једна је од краћих деоница
Илустрација, фото: ГЗС

на Коридору 11, али је зато најтежа и њена изградња ће најдуже трајати - три године.

Овај део Коридора 11 дугачак је 31 киломатар, али пролази кроз брда и неприступачне делове Западне Србије, тако да ће чак трећина те деонице бити у тунелима и мостовима.

Како у Министарству саобраћаја наводе за "Блиц", због специфичности рељефа у овом делу Србије ова деоница је најтежа за градњу на читавом Коридору, те је због тога предвиђено да рок завршетка радова буде тек за три године.

Одвојени тунели

На деоници Прељина - Пожега предвиђена је изградња три тунела: Муњино Брдо, Лаз и Трбушани. Сва три тунела су пројектована са две одвојене тунелске цеви, свака за један саобраћајни смер - кажу за "Блиц" у овом Министарству.

Дужине тунелских цеви тунела Трбушани су приближно 300 метара, тунела Лаз су приближно 2.700 метара и 2.900 метара и тунела Муњино Брдо су по приближно 2.800 метара - кажу за "Блиц" у овом Министарству.

То значи да ће овој деоници бити прокопано укупно 11,8 километара тунела.

Како наводе, поред великог броја тунела, овај аутопут ће на малој деоници имати и велики број мостова.

Чак 35 мостова

На деоници је пројектовано чак и 35 мостова, разних дужина и распона усклађених са препрекама и конфигурацијом терена - објашњавају у Министарству.

Подсећамо, радови на овој деоници почели су у мају ове године, а завршетак се очекује 2022. године.

Због специфичности овог аутопута и чињенице да ће његову трећину чинити мостови и тунели, у изградњу је уложено око 450 милиона евра.

После најтеже деонице гради се најскупља деоница

Након што деоница од Прељине до Пожеге буде изграђена, наставиће се градња новог крака Коридора 11 од Пожеге до Бољара.

За ову деоницу дугу 107 километара потписан је Меморандум о разумевању са кинеском компанијом ЦЦЦЦ у априлу ове године у Дубровнику и започет је рад на припреми пројектно-техничке документације. Реч је о најскупљној деоници Коридора 11, чија ће вредност изградње износити најмање 1,5 милијарди евра - наводе у Министарству.

До сада урађено 103 километара пута

Подсећамо, пуштањем за саобраћај аутопута Милош Велики, дела Коридора 11, путницима који путују у Западну Србију, БиХ и Црну Гору је тренутно доступно 103 километара пута, а након изградње ових поменутих деоница очекује се да дужина аутопута ка Црној Гори буде 241 километар.

 

Блиц, А. Милутиновић / ГЗС

 




PODELI:










Пошаљите ову вест Вашим пријатељима!
ovde slika


POZEGA PRELJINA AUTOPUT KORIDOR GRADNJA

Оставите коментар

Коментари који садрже псовке, увредљиве, вулгарне, шовинистичке или претеће поруке неће бити објављени. Мишљења изнешена у коментарима су приватно мишљење аутора коментара и не одржавају ставове Гласа Западне Србије.

Ваше име:
Ваш коментар:

Спам заштита:

 

Коментари посетилаца (0)

Вест нема коментара.
Будите први који ће коментарисати ову вест!


 















 


 

© Глас Западне Србије
Жупана Страцимира 9/1, Чачаk
032 347 001
redakcija@glaszapadnesrbije.rs

Импресум

Статистика сајта:
Прес: 157.477.625 посета
Тренутно на сајту: 355 посетилац(a)