Марко Марковић добитник награде 29. Меморијала Надежде Петровић 


Danas sunčano i toplo uz temperaturu do 28 stepeni              Počela Stradalna nedelja - danas je Veliki ponedeljak              Koalicija Aleksandar Vučić – Čačak sutra- predala listu za lokalne izbore, prvi na listi Milun Todorović              Nosilac liste naprednjaka u Ivanjici je Ivan Mojsilović              Koalicija okupljena oko SNS i liste Aleksandar Vučić – Užice sutra -predala GIK-u izbornu listu              Dveri prikupljaju potpise za izbore             

 
Марко Марковић добитник награде 29. Меморијала Надежде Петровић
Trenutno na sajtu: 730       |       Podeli:
30.09.2018 | 0 коментар(а)



Чачак – Награда 29. Меморијала Надежде Петровић у Чачку додељена је београдском уметнику

Марку Марковићу, једном од 12 учесника те бијеналне изложбе која, у селекцији Уроша Ђурића, Михаела Милуновића и Вука Видора, проблематизује питање положаја уметника у Србији и ограничења са којима се суочавају у покушају да живе од свог рада.

Награду Уметничке галерије “Надежда Петровић” на изложби 29. МНП “Лимитед”, реализованој у форми имагинарног сајма уметности са три галеријска штанда, добио је вајар Давор Дукић.

Ђурић, Милуновић и Видор, селектори 29. МНП, представили су на изложби “Лимитед” радове одабраних уметника који би, подељене у три целине, требало да укажу на огроман потенцијал уметничке продукције у Србији и њену диспропорцију у односу на статус, видљивост, услове и друга ограничења у којима настаје.

Одлуком жирија који су чинили кустос Музеја савремене уметности у Београду Зоран Ерић (председник), историцарка уметности и независна кустоскиња Слађана Петровић Варагић и кустос Галерије “Надежда Петровић” Даниел Микић, награда 29. МНП једногласно је додељена Марковићу као уметнику који, полазећи од класичног медија скулптуре, преиспитује његов актуелни статус и потенцијал за уписивање у нове контекстуалне оквире. Други равноправан медиј у којем се Марковић изражава је цртеж, посебно опросторени цртеж који реализује најчешће ин ситу. Посвећени и предани однос према актуелизовању и начинима грађења изражајног језика којим се преиспитују границе та два класична медија, Марковић је, како је истакао жири, представио и на изложби “Лимитед”, отвореној 29. септембра у присуству бројне публике и представника стручне јавности из Чачка и околине, али и Београда.

Награда Галерије “Надежда Петровић” додељена је Давору Дукићу за скулптуре којима се на интроспективан начин бави проблемом сазревања индивидуе, рефлектујући фрустрације субјективизације уметника. Дукићеве скулптуре – играчке, представљене на 29. МНП, реалистичне су, интимне, али и асоцијативне природе и “уводе нас у уметников свет игре, идола и одрастања”, навео је жири, који је саопштио одлуку о наградама након свечаног отварања изложбе “Лимитед” – инсценацији поставке међународног сајма уметности са три галеријска сегмента (Ђурић Contemporary, Милуновић Модерн и Видор Пројецт) која је замишљена као упад у затворен и дефинисан институционални уметнички систем, којим се преиспитују законитости, циљеви и деловање актуелних пракси у уметности данашњице.

Ђурић Contemporary: Александар Димитријевић, Милорад Стајчић, Александар Јестровић Јамесдин и Марко Марковић

Отварање 29. МНП протекло је у знаку перформанса Александра Јестровића Јамесдина који се показао као мајстор у печењу кобасица на роштиљу, које су посетиоци могли да испробају уз кечап и сенф који су били део посебне инсталације на улазу у Галерију “Надежда Петровић”.

Уз Марковића и Јамесдина, међу уметницима које је Ђурић одабрао да представи у улози фиктивног галеристе нашли су се и Александар Димитријевић и Милорад Стајчић, док су у целини Милуновића заступљени, уз Дукића, и Милан Хрњазовић, Петар Мирковић и Александар Тодоровић, а у сегменту Видора – Марко Велк, те Марта Јовановић, Ивана Башић и Ђорђе Озболт, који учествују иначе и на актуелном 57. Октобарском салону.

Изложба “Лимитед”, како је на отварању истакао Ђурић, представља израз велике потребе и “нужности да се уметност врати у оквире делатности, а не само институционалних пракси”.

– Наша идеја је пре свега била да уметност у овој средини поново постане професије од које се живи – рекао је Ђурић, захваливши тиму Галерије “Надежда Петровић” и донедавној дугогодишњој директорки Милици Петронијевић, а пре свега “уметницима који су прихватили да учествују у немогућим условима” – радећи без хонорара и инвестирајући “нестварне количине новца” у продукцију радова. Трошкови уметника, како је указао, већи су од износа који је дала држава.

"Поштујте ризик у којем се налазе уметници, поштујте уметнике! " поручио је Милуновић.

В.д. директор Галерије “Надежда Петровић” Александар Дачић истакао је да принцип слободе изражавања, на којем је инсистирала велика уметница Надежда Петровић, представља подстрек од оснивања Меморијала до данашњих дана.

"Критичко преиспитивање које се понавља сваке две године на овом простору и у овом граду јесте нешто што даје елан и нама запосленима да прикажемо оно што је најактуелније и што може да доведе до одређеног ефекта у датом периоду. Управо тај суштински тренутак преиспитивања јесте нешто што нас води као идеја ка другим пројектима",  рекао је Дачић, додајући да изложба “Лимитед” поставља питања ограничења у уметности и стваралаштву, али и у друштву уопште, и то у дужем историјском периоду.

"Свако питање ограничења, без обзира што је актуелно, може да се подведе и под традицију. Као што су постојала ограничења и 1900, 1904, и 1915. године, нажалост ограничења постоје и у 2018. години",  рекао је Дачић, додајући да радови на изложби “Лимитед” пружају могућност одговора на то питање.

Меморијал Надежде Петровић основан је 1960. године у циљу подсећања на изузетно уметничко дело Надежде Петровић и неговања духа и традиције Прве југословенске уметничке изложбе из 1904. године, чији је инспиратор била управо та велика српска сликарка. Инсистирањем на високом квалитету и доследним поштовањем уметничких и политичких концепција Надежде Петровић, а пре свега става на њеном ставу да је уметничко дело израз слободне интерпретације духовног садржаја, утицало је да се на Меморијалу представља нова уметничка пракса, тј. актуелности савремене ликовне сцене настале између два меморијала.

Иначе 29. Меморијал Надежде Петровић отворен је 29. септембра и биће активан до 2. новембра, а обухвата тематска и ауторска вођења кроз изложбу. Предвиђене су и дебате и разговори на тему статуса српске уметничке продукције и уметника у контексту европских уметничких манифестација.

 

 SEEcult.org / ГЗС




PODELI:










Пошаљите ову вест Вашим пријатељима!
ovde slika


memorijalnadezdepetrovic nagrade markomarkovic cacak

Оставите коментар

Коментари који садрже псовке, увредљиве, вулгарне, шовинистичке или претеће поруке неће бити објављени. Мишљења изнешена у коментарима су приватно мишљење аутора коментара и не одржавају ставове Гласа Западне Србије.

Ваше име:
Ваш коментар:

Спам заштита:

 

Коментари посетилаца (0)

Вест нема коментара.
Будите први који ће коментарисати ову вест!


 















 


 

© Глас Западне Србије
Жупана Страцимира 9/1, Чачаk
032 347 001
redakcija@glaszapadnesrbije.rs

Импресум

Статистика сајта:
Прес: 158.620.765 посета
Тренутно на сајту: 731 посетилац(a)