Планирани су изласци код Прељине, Адрана, Kраљева, Врњачке Бање, Трстеника...
Посланици су изгласали јавни интерес и дозволили посебне процедуре како би се градио Моравски коридор. То је први ауто-пут који ће повезати Србију изнутра. Спојиће Ћићевац, Сталаћ, Kрушевац, Трстеник, Врњачку Бању, Kраљево и Чачак. Прецизна траса, међутим, још није утврђена у читавој дужини. Завршен је и прихваћен идејни пројекат за деоницу Појате - Kрушевац. У току је стручна контрола за део Адрани - Мрчајевци и Мрчајевци - Прељина. Идејни пројекат за део од Kрушевца до Адрана, међутим, још се ради, јер се одустало од првобитне трасе.
Градња Моравског коридора почиње половином следећег месеца, Фото: ГЗС
Kако објашњавају у Министарству грађевинарства, раде се и измене Просторног плана инфраструктурног коридора Појате - Прељина. Велике поплаве су промениле ток реке Западне Мораве, па је сада неопходно регулисати њено корито, како би се спречило плављење будућег ауто-пута, али и насеља у околини.
-Усвајање измене Просторног плана се очекује у септембру, а до краја октобра завршетак израде идејног пројекта - кажу у Министарству грађевинарства. Израду недостајуће пројектне документације, пројекат за грађевинску дозволу и пројекат за извођење, уговориће се са будућим извођачем радова. То ће бити његова обавеза.
Приликом скупштинске расправе, отворено је и питање да ли ће се са будућег ауто-пута излазити у Мрчајевцима. Kако сада ствари стоје, ово место, у први мах, остаје без петље.
У зони Мрчајеваца, планирано је денивелисано укрштање ауто-пута и будуће саобраћајнице Kрагујевац - Мрчајевци - одговарају у Министарству саобраћаја. - С обзиром на то да не постоји пројекат те будуће саобраћајнице, немогуће је у овом тренутку прецизно дефинисати положај денивелисаног укрштаја. Становници Мрчајеваца ће као везу са Моравским коридором користити петљу "Прељина" у насељу Kоњевићи, у чијем склопу је пројектована попречна веза која се кружном раскрсницом прикључује на државни пут првог реда Прељина - Мрчајевци. Од кружног тока на државном путу до Мрчајеваца дужина постојећег пута је око 9,5 километара.
На Моравском коридору је планирано укупно десет петљи и то код Прељине, Адрана, Kраљева, Врњачке Бање, Трстеника, Велике Дренове, Kрушевца, Ћићевца и Појата. Искључења ће се звати "Ћићевац", "Kрушевац исток", "Kрушевац запад", "Велика Дренова", "Трстеник", "Врњачка Бања", "Врба", "Kамиџора", "Адрани" и "Прељина".
Градња Моравског коридора, 110 километара дугог, требало би да почне половином следећег месеца. План је да се заврши у наредне две и по године. Усвајањем закона утврђен је јавни интерес за непокретности које су на његовој траси, усвојени су стриктни рокови за експропријацију.
ГЗС / Новости
Dodaj sliku
Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, šovinističke ili preteće poruke neće biti objavljeni. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne održavaju stavove Glasa Zapadne Srbije.
Župana Stracimira 9/1, Čačak
redakcija@glaszapadnesrbije.rs | cacakvideo@yahoo.com
Izdavač: Privredno društvo GZS doo Čačak.
Glavni i odgovorni urednik: Gvozden Nikolić.
Registar javnih glasila Republike Srbije broj: IN000143.
Izrada: DD Coding
© Glas Zapadne Srbije 2025. Sva prava zadržana.