Necete verovati  - velika leva
close
banner-itembanner-itembanner-itembanner-item

И у Србији можете заменити робу после две године, али само уз овај услов

27/01/2018
image-gallery-item
Фото: илустрација
Три дана пре истека рока од две године како је купила неисправан мобилни телефон, његова власница је после рекламације добила нови апарат.

Ово се није десило у некој далекој, "уређеној" земљи, већ у Србији.

Иако већина грађана сматра да је само на папиру могуће да у року од чак две године замене неисправну робу или услугу, то се дешава и у пракси. То потврђују и у Националној организацији потрошача Србије (НОПС), где наводе да су се последњих неколико година ствари помериле набоље. Услов свих услова је - будите упорни!

Према речима потпредседника НОПС-а Зорана Николића, и даље влада предрасуда да је замена или поправка већ купљене робе у тако дугом року "немогућа мисија", па се људи ни не упуштају у то иако имају примедбе на оно што су пазарили.

- Тачно је да је у првих шест месеци много лакше доказати било шта и заменити робу или услугу. Међутим, бројни су примери које смо имали приликом рекламација различите врсте роба, као што су техника, рачунари, обућа, одећа... када смо успевали да и у року од годину и по дана заменимо или поправимо неисправне производе - наводи Николић.

Он додаје да је недавно један девојка, само три дана пре истицања рока од две године, добила поруку да је уважена њена рекламација за мобилни телефон. Како су је обавестили, с обзиром на то да не могу да поправе телефон, добиће нови апарат.

- То вам је прича из живота. Дакле, треба бити упоран. Последњих година се и на нашем тржишту све променило. Докле год има елемената да се роба или услуга рекламирају, трговци поштују закон. А то значи да је та роба коришћена према реалним потребама и у складу са упутством - каже Николић за Блиц.

Слично искуство имао је и један Београђанин који је купио неисправну пеглу.

- При првом коришћењу почела је да цури вода на све стране, и није се могла зауставити. Нисам желео поправку, већ да ми врате новац или да ми дају нову пеглу. Трговац је покушао да ме убеди да ће је поправити. Међутим, ја сам био упоран. Када сам се после пола сата вратио у продавницу, најљубазније су ме питали да ли хоћу новац или нови производ - прича он.

У НОПС-у наглашавају да потрошачи најчешће имају проблема са обућом јер је не одржавају како треба.

- Готово по правилу, рекламирају се патике. Али потрошачи често не знају да патике не смеју да се носе по снегу или да се перу водом. То није у складу са упутством о употреби. Таква роба се не може рекламирати, а то се може лако доказати. Прво што се деси са патикама ако се перу је да пукну због крутости материјала који више није еластичан или да се одлепе јер се лепак растопи - каже Николић и додаје да НОПС у Србији има саветовалишта којима се сви који имају проблем приликом рекламације могу обратити.

Извор: Vesti online

Podeli

facebooktwitterpinterestredditlinkedinwhatsappvibertelegrammail

Dodaj komentar

Ime i prezime
Komentar

Dodaj sliku

image-gallery
|
Dodaj linkclose
1+1=

Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, šovinističke ili preteće poruke neće biti objavljeni. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne održavaju stavove Glasa Zapadne Srbije.

desna gif velika redakcija gzs

locationŽupana Stracimira 9/1, Čačak

mailredakcija@glaszapadnesrbije.rs | cacakvideo@yahoo.com


Izdavač: Privredno društvo GZS doo Čačak.
Glavni i odgovorni urednik: Gvozden Nikolić.
Registar javnih glasila Republike Srbije broj: IN000143.


Izrada: DD Coding

© Glas Zapadne Srbije 2025. Sva prava zadržana.