Пругом Београд - Бар пре 40 година возови су се кретали далеко брже него данас, а траса, поготову од Ужица па надаље, преко Прибоја и Пријепоља је руинирана док поједине станице, као у што је случај у Пријепољу, девастиране су и не примерене времену у којем живимо.
Управо та саобраћајница, јуче је у Пријепољу више него скромно прославила свој 40 рођендан. Представници локлане самоуправе у том месту, једини су дочелкали акцијаше, који су седамдесетих година прошлог века са невиђеним жаром, уз песму, крчили пут ка плавом Јадрану. На траси се ништа од тада до данас није променило сем неколико трулих прагова на месту дочека који су замењени неколико дана пре догађаја.

Прига Београд-Бар у Пријепољу, фото: Глас западне Србије
Добро би дошла још једна радна акција
Бригадир Љубиша Илић из Бајине Баште предводио је бригаду од 80 омладинаца и три омладинке, који су били смештени на Јабуци.
"То је била невиђена снага и енергија. Радили смо срцем за своју земљу и нисмо се штедели. Наш посао је био разбијање камена и крчење терена за машине.
"Био сам присутан када је багер захватио прву кашику земље из тунела дугог шест километара ка Црној Гори. Мислио сам да је то немогуће пробити, али четири године касније возио сам се туда. Жалосно је што се једна оваква грађевина не одржава, овде би добродошла још једна радна акција, сигуран сам да има те енергије у нашој омладини којој су као алтернатива понуђени рачунари и кладионице. Зато и пропадамо", каже Мајор Илић, како су га звали и како му се акцијаши и данас обраћају.
Воз са бригадирима који су од 1971. до 1975. године радили на изградњи ове пруге, кренуо је из Београда за Бар рано ујутру, међутим у Пријепоље је стигао са закашњењем од сат времена.
На станици их је сачекало комплетно локално руководство, а акцијаше је поздравила председница Скупштине општине Пријепоље Стана Марковић.
"Пријепоље у тој градњи није имало своју бригаду, али је било добар домаћин свим акцијашима из читаве земље. Кроз насеље на Јабуци прошло је више од 14.000 акцијаша међу којима су створена бројна пријатељства која и данас трају", казала је Марковић и нагласила да је локална самоуправа са задовољством прихватила да буде домаћин свечаности.
"Плави воз" прошао је први пут пругом Београд – Бар 29. маја 1976. године, чиме је она званично пуштена у рад.
У изградњи ове пруге велики допринос су дали учесници ОРА Београд-Бар, као једне од најзначајнијих омладинских радних акција тог времена.
Глас западне Србије

Председник општине Пријепоље поздравља се са акцијашима, фото: Глас западне Србије

Председник општине Пријепоље Драгољуб Зиндовић и председница Скупштине општине Стана Марковић, фото: Глас западне Србије

Функционер БДЗ Самир Тандир, фото: Глас западне Србије

Пруга Београд-Бар на појединим местима у лошем стању, фото: Глас западне Србије