Од данас доступна нова услуга еИзвод из матичне књиге рођених 


U Srbiji danas promenljivo vreme, temperatura do 21 stepen              Đaci u centralnoj Srbiji još danas u školama, a od sutra počinje prolećni raspust              Sutra otvaranje zatvorenog bazena u Gornjem Milanovcu              Za praznike rezervisano više od 80 odsto turističkih kapaciteta u Srbiji              Raspisani lokalni izbori 2. jun u 66 jedinica lokalne samouprave             

 
Од данас доступна нова услуга еИзвод из матичне књиге рођених
Trenutno na sajtu: 343       |       Podeli:
21.12.2022 | 0 коментар(а)



На порталу еУправа од данас је доступна нова услуга еИзвод из матичне књиге рођених, коју ће грађани моћи да добију бесплатно електронским путем, без одласка на шалтере.

Министар информисања и телекомуникација Михаило Јовановић навео је да та услуга омогућава да се преко портала еУправа поднесе захтев за добијање извода из матичне књиге рођених, венчаних или умрлих, а грађани бирају да ли желе да изводе добију електронски у своје е Сандуче или у папирној форми путем поште.

„Ово је нови искорак у потпуној дигитализације и стварању ефикасне, транспарентне и економичне јавне управе која је својим грађанима доступна и путем мобилног телефона 24 сата дневно, седам дана у недељи", рекао је Јовановић на представљању нове услуге у Београду.
Министар је објаснио да је по први пут омогућено грађанима да преко портала еУправа добију извод из матичних књига у електронском облику, при чему су ови изводи потпуно бесплатни, тј. грађани су ослобођени плаћања административних такси без обзира за коју намену ваде овај документ.
Додао је да грађани морају бити регистровани корисници и пријављени мобилном апликацијом ConsentID или квалификованим електронски сертификатом, како би користили ову услугу.
Јовановић је навео и да захтев за издавање извода корисник може поднети за свог супружника и крвне сроднике у правој линији ‒ дете, оца или мајку, док за брата или сестру потребно је приложити потврду о старатељству или пуномоћје.

„Рок за поступање надлежног матичара по примљеном захтеву је 8 дана, али уколико је корисник одабрао папирни облик извода, поред наведеног рока, потребно је имати у виду и време које је потребно за доставу препоручене пошиљке", објаснио је Јовановић.

Министар државне управе и локалне самоуправе Александар Мартиновић подсетио је да је процес дигитализације започео 2017. године, те да је за пет година пуно учињено на том плану.
„За ових пет година се показало да је учињен велики напредак на пољу дигитализације јавне управе и известај УН да Србија спада међу 10 земаља које су највише напредовале у поступку дигитализације говори у прилог томе", казао је Мартиновић.

Додао је да ће и у будућности акценат бити на дигитализацији и унапређењу услуга за грађане, те да даљи резултати морају бити усмерени на побољшање квалитета живота грађана и пуно поштовање њихових права.

ГЗС/Танјуг

 




PODELI:










Пошаљите ову вест Вашим пријатељима!
ovde slika


Оставите коментар

Коментари који садрже псовке, увредљиве, вулгарне, шовинистичке или претеће поруке неће бити објављени. Мишљења изнешена у коментарима су приватно мишљење аутора коментара и не одржавају ставове Гласа Западне Србије.

Ваше име:
Ваш коментар:

Спам заштита:

 

Коментари посетилаца (0)

Вест нема коментара.
Будите први који ће коментарисати ову вест!


 















 


 

© Глас Западне Србије
Жупана Страцимира 9/1, Чачаk
032 347 001
redakcija@glaszapadnesrbije.rs

Импресум

Статистика сајта:
Прес: 158.426.867 посета
Тренутно на сајту: 344 посетилац(a)