Саветом за безбедност саобраћаја града Чачка организовали су трибину за чачанске трактористе, на којој је поред предавања на тему ризика које доноси рад са трактором и њихово учешће у саобраћају пристуним власницима трактора подељени рефлектујући прслуци, ротациона светла и обележивачи за тракторе као споровозна возила.

Милан Илић, Агенција за безбедност саобраћаја, Фото: ГЗС
„Подаци којима располазе агенција за безбедност саобраћаја кажу да је у последње три године погинуло укупно 160 тракториста у саобраћајним незгодама у којима су учествовали трактори, а од тог броја је 80 било на путу, а 80 ван пута указују нам на проблем које смо предочили надлежним органима. На основу тога Влада Републике Србије донела је одлуку да се донирају одређена средства за рамове и у том смислу спроводимо активност где пољопривредници који имају тракторе а немају рамове могу бесплатно да добију исте који ће омогућити да се спашавају животи уколико дође до саобраћајне незгоде”, рекао је Милан Илић, саветник директора Агенције за безбедност саобраћаја.
Илић је указао на велики проценат учешћа трактора у саобраћајним несрећама као и на проценат погинулих чему доприносе и сезонски радови услед којих је повећана учесталост ових радних машинама на друмовима широм Србије.
„Када су у питању временски периоди као што су јесен и пролеће, када су интезивирани пољопривредни радови, када су трактористи чешће присутни на путевима Републике Србије, самим тим су изложенији и угроженији и тада спроводимо ове трибине. Негде око 10 одсто укупно погинулих су трактористи, возачи трактора или учесници у саобраћајни несрећама где су учествовали трактори. На тај нацин покусавамо да смањимо те бројке, да смањимо узроке и утицајне факторе”, закључио је Илић.
.jpg)
Писутнима подељени рефлектујући прслуци и ротациона светла, Фото: ГЗС
У организовању ове трибине учествовао је и Савет за безбедност саобраћаја града Чачка. Његов члан, Родољуб Скерлић рекао је да се град Чачак, када су у питању трактористи и њихово учешће у саобраћају, помиње у негативном контексту управо због броја незгода и несрећа у којима учествују трактори.
„Град Чачак у задњем временском периоду увек је представљен као град у коме се догађа велики број саобраћајних незгода у којима учествују трактористи, а у којима има повређених лица и нажалост погинулих. У задњем петогодишту на подручју града Чачак према подацима Агенције за безбедност саобраћаја, годишње гине по једно лице а пет, шест настрада”, каже Скерлић и додаје да су у циљу побољшања стања безбедности саобраћаја на подручју града Чачка, од стране Савета већ опредељена средства и направљен план.

Родољуб Скерлић, Савет за безбедност саобраћаја, Фото: ГЗС
„Савет за безбедност саобраћаја определио је средства и направио план помоћи возачима трактора јер то су веома специфичне машине где је безбедност учесника свима угрожена и у том склопу ми смо планирали да у току зимског периода организуемо трибине са одговарајућим видео презентацијама о узроцима, временима настанка незгода, да упознамо возаче трактора који су то услови који могу довести до њихових страдања”, рекао је Скерлић.
ГЗС