Инвестиција
ЕПС-а вредна 49 милиона динара има и мноштво специфичности у извођењу радова.
После 40 година,
на подручју Овчарско-кабларске клисуре постављају се најмодернији далеководи.
Дрвени стубови који су постављени 1954. године одлазе у историју. Изнад пута
Пожега - Чачак, који је изузетно прометан, радови трају већ два месеца.
"Значи
десет стубних места су непосредно изнад овог магистралног пута. И ту је заиста
било скопчано са опасношћу и обезбеђењем приликом радова", каже Славко
Мајсторовић, директор ХЕ "Електорморава" Чачак.
Посао је поверен
предузећу које на таквим задацима ради
на подручју бивше Југославије и Европе, али је Овчар до сада највећи изазов.
"Јединствен
значи па у Европи, ја мислим. Били смо по Шведској, ајде ова екипа је била, ја
нисам био лично али је била екипа на Исланду. Значи, ово је стварно
специфично", каже дипл. инж. грађ. Предраг Живковић - "ЕЛНОС БЛ"
Београд.
Иако имају
савремене машине, морали су да за тај посао ангажују коње, јер ни трактори не
могу да се пробију до свих стубних места. Тај посао поверили су браћи
Милосављевић, познатијим по надимку Јазавци. Њима је требало двадесет дана да
сопственим мишићима направе стазу за коње.
"Овде је
било није могло ни пешака да се прође, док се није копало ручно све. И видели
сте овде подграде које смо стављали са мрежама и то. И све како је се више и
више пролазило то је долазило до изражаја да буде боља стаза", каже Вељко
Милосављевић - Јазавац.
Осим што је
изузетно стрм, каменит терен и стаза крију бројне опасности.
"Раскрес је
рађен, ту се доста змија има, значи, све је то претежно поскок", каже
Горан Петровић - подизвођач из Чачка.
Терен је физички
исцрпљујући за људе и животиње, али ипак је најтеже на висини.
Најризичније је
за монтере, који су ових дана изложени ветру, који на овом делу дува и до
педесет километара на сат.
Извор: РТС